mumitrolletermammantilmille Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Her kommer nok et spørsmål ang kynnere. Hvor ofte har dere det og hvor langt er dere på vei? Jeg har masse. Sikkert 20-30 sammntrekninger hver dag. Stort sett ikke vonde. Men ubehagelig. Noen ganger blir jeg kvalm også når jeg har det. Hva med dere jenter?
Lille`mor & lillebøll Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 hei;) Jeg begynte med kynnere i ca uke 19.Hadde masse og vonde kynnere hele døgnet. Til slutt tok jeg en tur til legen og ble sykmeldt pga stress(som mest sannsynelig er årsaken) Etter en mnd i sykmelding var de enda ikke roet seg så det ble en innvendig ul på sykehuset..Det var ikke effektive kynnere.Men de har mest sannsynelig kommet pga stress og uvi. jeg synes du skal ta en prat med legen din i morra,slik at du får sjekket opp i det....Du kan aldri vite om det er noe annet... Lykke til:)
mumitrolletermammantilmille Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2007 Nevnte det for legen min når jeg var der på fredag. Er 50% sykemeldt. Men kanskje jeg skal ta en tlf til jm i morgen. For og høre hva jeg burde gjøre. Hvordan er det forresten med deg nå da, Lillemor blir mamma?
Lille`mor & lillebøll Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 Det har blitt en del bedre ,men er fremdeles plaget med mange kynnere i løpet av dagen og vondt i underlivet. Men kynnerene er ikke så vonde lengere..Men stresser jeg mye øker de på...
Erisa* Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg har også mye kynnere, spesielt på ettermiddagene. Har ikke telt hvor ofte de kommer, men de dagene jeg har gjort noe (laget litt skikkelig middag eller gått i over 10 minutter...) føles det ut som at de nesten er konstante, mange i timen i alle fall. Har hatt det siden uke 20, og begynner å bli litt sliten og lei av det nå. Blir nok sykemeldt fra neste uke, håper det gir seg eller i alle fall blir bedre da. Jeg har både vonde og ikke-vonde kynnere, ikke vondt hver dag, men flere ganger i uken. Blir vond mest i ryggen, og øm/ubehag rundt navlen og nedover i magen.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har også mye kynnere, men har i grunnen trodd det var helt normalt og noe postivt... Varierer litt fra dag til dag men nok en 30 ganger noen dager. Føles stramt og rart når det skjer men ikke vondt.... Så lenge det ikke er vondt har eg ikke trodd det er noe å bry seg med?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 "ikke noe å bry seg med" er på en måte riktig, men hvis du har masse kynnere så kan det være at kroppen din prøver å si i fra om at den har det litt for travelt - så det kan jo være en ide å ta det litt med ro? Blir det for mye av det kan nemlig livmora begynne å jobbe anaerobt (som når du får melkesyre i beina) og da gjør det vondt. Blir de vonde er det lurt å snakke med lege, for det kan, og jeg gjentar KAN, føre til stressrier...
Erisa* Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Så lenge det ikke er vondt, er det ikke noe å stresse over. Men det kan jo være greit å nevne ved neste kontroll. Det er de vonde kynnerene jeg blir så sliten av, og det er de som hemmer meg veldig. Vanlige kynnere er helt normalt å ha en del av, og det er nok sjelden at de fører til noe som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå