*Villekulla* Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 På 6 ukers kontrollen sa legen at gutten min har en liten navlebrokk som antakelig vil gå bort av seg selv. Er dette tilfelle? Hvordan blir man kvitt navlebrokk? Må man som regel opereres? Isåfall i hvilken alder opereres babyene i?
neste*gang Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 dattera til en venninne av meg ble operert når hun var 2 år for navlebrokk. Men den var så betydelig at operasjon var nødvendig. Operasjonen ble selvsagt utført av en amatør av en legestudent så hun fikk et skikkelig stygt arr på magen... jeg blir så sur når jeg ser hvor lite de har tatt hensyn.. håper du slipper det iallefall
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 Vi har nettopp vært hos legen ifb med navlebrokk hos minsten,han er nå 19 mnd. Den enkle forklaringen på det er at det gjøres ingenting med navlebrokk hos barn under 2 år (med unntak av dersom du merker at barnet har smerter ved brokket). Småbarn har ikke magemuskler.Dvs at når barnet nærmer seg 2 år så vil brokket "trekkes" tilbake når magemusklene kommer og det forsvinner delvis eller helt. Dersom barnet er over 2 år og fortsatt har synlig brokk skal det vurderes av sykehuset om noe bør gjøres. Men,du skal alltid være obs på om barnet kan ha vondt i brokket, det skal tas alvorlig!!!! Det vanlige er at navlebrokk ikke gir smerter og forsvinner av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå