Gå til innhold

Hvordan var det å føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tilhører 3.trimester og er førstegangs...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er den beste følelsen som finnes i hele verden ( selv om det kan være bitte litte vondt ) , bare pass på at du får i deg nok væske under riene , at du lærer deg pusteteknikken , og at du hviler mellom riene.

Ellers så kan jeg ikke si annet enn hvor deilig opplevelse det er!!!!

Lykke til!

Når er termin?

Skrevet

Det var jo vondt å føde, men var fantastisk når eg fikk han på magen:)

Men eg synst ikkje det var så vondt at eg holdt på å dø liksom..konsentrerte meg så om å puste meg gjennom riene at eg kjente ikke på smertene! det vondeste var vel akkurat når hode og skuldrene til babyen kom.....brukte lystgass på pressriene til han var ute..

var førstgangs eg pgså

Skrevet

Det var supert :o)

Lykke til!!

Skrevet

Helt ærlig?

Forferdelig vondt, en utenom-deg-selv-opplevelse, du aner ikke hva du går til før det er i gang.

Men også en fantastisk opplevelse. Og selv om jeg tenkte ALDRI MER der og da, var smerten glemt før jeg reiste hjem fra sykehuset og da var jeg klar for å føde igjen :)

Det er utrolig deilig å bli kvitt den store magen, og man føler seg sååå slank igjen etterpå :D

Og så har du jo fått babyen din!

Masse lykke til!

Forbered deg på at det er vondt og skriv en liste over hvordan du (tror du) ønsker det under fødselen. Men ikke bruk energi på å grue deg, heller gled deg til å få det overstått og få se den lille!

Skrevet

Andereldes enn noe jeg hadde klart å forestille meg enda så mange fødselshistorier jeg hadde lest og hørt :-) Det må i grunnen bare oppleves. Har hatt tre ulike fødsler og dermed opplev dem ulikt. Det gjør vondt, det kan være fantastisk dersom du får pauser mellom riene og det er rart og stort i det babyen kommer ut og jeg har opplevd både å ikke føle annet enn tomhet og å føle full morslykke rett etterpå. Det er så vanskelig spørsmål å svare på det su spør om fordi ingen vet hvordan akkurat din fødsel blir og hvordan du vil oppleve den, men unasett så må du ha lykke til!

Skrevet

Hvordan kjennes det ut når babyen er på tur ut igjennom fødselskanalen da, og er det annen smerte dere kan sammenligne fødselen med?

Skrevet

Det var en utrolig opplevelse:):) Bare gled deg!

Det gjør vondt en liten periode, men dette er så kort tid, og SÅÅ verdt det. Tenk på det underet som kommer ut :) Og hvor liten tid av livet det står på og er vondt.

Du glemmer uansett alt når den lille er ute, da starter virkelig livet! Alt er bare såå herlig:):)

Lykke til!

Skrevet

Da er det ikke så veldig lenge til jo.

Ja , det er vondt , men om du lærer deg pusteteknikken og bruker lystgassen så er det ikke så ille!

Det beste er at du glemmer smerten så fort du har fått bebin på brystet , og tenker at du kunne ha gått gjenneom smertene en gang til.

Men husk at det kommer noen etterrier også , de kommer ikke så mye på 1. gangsfødende , men det kommer litt , spesielt når du ammer.

Skrevet

helt jævlig!! Trodde jeg skulle dø. Men,som hun over meg sier,det blir fort glemt. ;) Har født 3 stykker nå,men like jævlig vær eneste gang. Fy søren,det er vondt.

Hadde ikke overlevd uten lysgass og epidural.

Epidural er som å velge mellom himmel og helvette.

Skrevet

Trykker før jeg er ferdig jeg, hehe...

Min fødsel var veldig kjapp, så jeg rakk liksom ikke å summe meg... Rakk ikke helt å kjenne på smertene, hadde halvannen time med pressrier, men alt før gikk så kjempefort og plutselig lå hun på brystet mitt. Jeg pustet og peste mellom riene og skjønte ikke helt at om noen minutter var snuppa her, hehe...

Så ja, det var supert!!

Skrevet

Jeg hadde forstoppelse et par uker før fødselen og jeg syntes det var verre. Da satt jeg på do og skrek!!

Skrevet

det kan kjennes eller du kjenner at bebin din er "mellom bena" dine.

Men det er absolutt ikke vondt når hode til bebin stikker uy!

Skrevet

Nåja.... Synes ikke det var så ille å få babyen ut første gang (åpningsriene derimot...), mye enklere enn forventet, men de to andre gangene har det vært veldig vondt akkurat når babyen kommer ut synes jeg, spesielt siste gang, men han kom jeg med armen inntil hode.

Skrevet

Det var så fantastisk...

Hvem prøver jeg å lure... det var noe innihælvetejævlig vondt. Verre enn jeg kunne forestille meg. Men med en fantastisk far, hensynsfulle og gode jordmødre og rolige leger gikk de 36 timene mye bedre enn forventet. Uten de flotte hjelperne ville jeg aldri har klart det.

Uansett...nå skal du høre her. Min fødsel ble regnet som meget meget tøff, og tilhører de sjeldne. Men når den megapysa og smertesky jenta her klarte det. Så klarer alle det! Stol på de du har rundt deg, be om hjelp og still spørsmål om du lurer på veien til det store underet. Når de legger det lille mennesket på brystet ditt er du mest sannsynlig for sliten til å tenke på alt som var vondt, og du og far får se og glede dere over de første åndedragene til deres vakre bylt.

Kos deg med den aller første tiden, legg den lille babyen deres inntil deg, lukt på den lille hånden, tell tærne, gråt og le...

Uten det som kommer etterpå ville verden vært full av enebarn:o)

LYKKE TIL PÅ FERDEN!

Skrevet

Hmm...hva kan jeg si? Helt forj.... vondt, men fy søren for en fin opplevelse. Motivasjonen er at barnet snart kommer, og gleden og spenningen over det som skal komme er større enn smerten. Som megasterke menssmerter som når en topp, og pausene mellom riene er helt fantastiske. Hadde pressrier i 8 minutter, og de var ganske anderledes enn de andre riene-som om du m¨å bæsje sjikkelig og ikke klarer å holde igjen...hehe... kommer nok til å velge epidural neste gang, men er ganske stolt over at jeg klarte meg uten! (og som skrevet tiligere: du føler deg megaslank etterpå, selv om jeg ser nå at jeg slettes ikke var det...tihii)

Lykke til!!! Det går så godt atta! =)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Mitt beste tips er å slippe alle hemninger. Følg bare det kroppen sier du skal gjøre. Hyl og skrik det du trenger :)

Jeg syntes det var morsomt og spennede. Kjenne urkvinnen i meg jobbe.

Jeg hadde gjort det om igjen dagen etter.

Husk drikkeflaske med "suttetut" så du kan drikke liggende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...