Gå til innhold

hjelp ang. barnevogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter barn nr 2 nå i desember og er i tvil om hva vi skal gjøre med vogn. Poden på 2,5 sover fortsatt på dagtid og bruker vogna si i bhg. Har også ei trille som jeg tror vi kommer til å bruke i bgh til soving.

Vogna vi har er ei brio duo fra 2005; liker den kjempegodt som bagvogn, men kommer ikke til å bruke den etter bagperioden til babyen. Liker den absolutt ikke som sportsvogn!

Det jeg nå spekulerer litt på er om vi skal kjøpe ei ny sportsvogn allerede nå og bruke den til den lille med voksipose med bæreplate under. Er det noen av dere der ute som har prøvd det? Blir det for kaldt å ikke ha bag på vinterstid? Det er jo enklere å ta med voksiposen inn om det er kaldt ute, når det er plate under?

Hvilken sportsvogn anbefaler dere i så fall? Har tenkt litt på emmaljunga cerrox, men har også litt lyst på en lett trehjuling (tfk, easywalker), men er de mindre og åpnere?

håper noen har gode råd og erfaringer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt emmaljunga mondial duo combi, men jeg har jo ingen vogn fra før av og er ganske sikker på at jeg vil trives med denne både som bagvogn og sportsvogn.

Moren min jobber i bhg. og hun sa at hadde hun fått barn i dag ville hun ha kjøpt en god sportsvogn med en gang og hadd pose oppi:)

Så det høres ikke så dumt ut d...kanskje ha et lammeskinn under posen:)

Den kanten på bagvogna tror ikke jeg har så mye å si på å holde på varmen eller ei;)

Skrevet

Det er jo sportsvogna man bruker lengst, så det er definitivt lurt å tenke på det når man kjøper vogn. Vi vektla baggen like så mye forrige gang. Sportsdelen så også veldig fin ut, men den fungerte ikke like godt i virkeligheten. Godt tips å prøve ut hvordan ryggen legges ned o.l før man bestemmer seg for vogn.

takk for svar:)

Skrevet

Det er ikke lett å velge vogn gitt. Vi hadde en Quinny freestyle fra vår pode var 6 uker gammel. Fungerte fint, selv i kulda med lammeskinnspose. Mine kriterier ble jo litt anderledes når sportsvogn skulle velges så tidlig, noe som var viktig for meg var at sittedelen kunne plaseres både mot meg og i fra meg, fjæringen skulle være god, ville ha 3 hjul, samt regulerbart styre (sambo er nesten 2 meter) og håndbrems.

Fant forresten denne testen av sportsvogner på Forbrukerrådets sider: http://forbrukerportalen.no/test/sportsvogner

Skrevet

Jeg har brukt sportsvog hele tden. Med voksipose, men ingen plate i. Denne gangen skal jeg ha saueskinn under posen, siden barnet er født senere på året. Jeg bruke alltid trekket rundt posen, og barnet mitt var aldri kald. Vi bor på fjellet, og var mye ute på tur. Men dette er jo noe en må finne ut av selv, hva dere liker. Jeg snakket med endel venner og de i barneutikken før jeg bestemte meg for vogn.

Skrevet

Vi har valgt Emmaljunga City Cross uten City Bag. Kommer til å bruke skinnfell i bunn og skinnpose og ha fotpose som trekk utenpå for å isolere rundt. Er det mye vær og vind så setter man jo på regn/stormtrekk i tillegg.

Vurderer bæreplate, men kjøper den nok senere om vi føler behov for det, vi trenger ikke bære barnet noe særlig for å komme ut og inn uansett.

Skrevet

Hei!

Kan jo ikke akkurat si at jeg har noe erfaring rundt akkurat dette, men etter å ha snakket med endel fagpersonell i ulike butikker så har vi gått for akkurat den løsningen du tenker på.

Snakket med en erfaren dame om dette med å evt bruke fottrekket over voksi posen for å være sikker på at det ikke blir for kaldt men der vi bor (Bergen) så mente hun at det var helt unødvendig. Eneste gangene du hadde behov for noe over voksiposen var når det regnet og her må vi nesten bruke et regntrekk som er egnet for endel nedbør ; ) Hun sa at det bare ble mer masete å bruke det fottrekket hver gang.

Så vi gikk for Emmaljunga City sportsvog (jeg syns sportsdelen til Emmaljunga kjennes så fantastisk god ut i ryggen ifht mange andre vogner og så virker det som om den er lett å holde ren) og en classic voksipose. City er lett og kompakt.

Lykke til : )

Skrevet

Jeg ville brukt den gamle vognen som bagvogn til den lille det første halvåret og kjøpt en ny sportsvogn som eldstemann kan bruke frem til minsten vokser ut av bag-vognen. Da er jo eldstemann 3 år og ikke så avhengig av vogn lengre.

Jeg foretrekker bagvogn til de aller minste, de virker mye lunere, spesielt for oss som skal trille rundt på dem vinterstid. Det er greit å ikke være avhengig av voksipose hele tiden, jeg liker godt å legge barnet på en lammefell og ha dyne over, siden det er mye lettere å regulere når man tar vognen innendørs med sovende barn i.

Skrevet

Takk for svar! fint å høre andres meninger om dette.

Blir nok til at vi prøver å ha trilla i bhg til eldstemann for å se hvordan det går, for så å bruke vogna med bag til baby. Litt råflott å bruke mye penger på ei vogn hvis vi har løsninger som kan fungere likevel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...