Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Nam nam. Fikk sånn et søt trang for litt siden, og bestemte meg for å lage sjokoladekake. Kjempe enkel å lage, ferdig på en halvtime. Så her er oppskriften om noen vil ha den. Barneselskapskake 3 egg 300 gr sukker 300 gr hvetemel 3 ts babepulver 1 ts natron 3 ss kakao 225 gr smør 2,25 dl melk (2 ts kanel om ønskelig) Glasur: 75 gr smør 8 ss sterk varm kaffe (tilpass til glasurens konsistens) 2 ss kakao 4 ts vaniljesukker 300 gr melis Pisk egg og sukker til eggedosis. Smelt smøret og bland med melk. Bland det tørre sammen. Bland det tørre og smørmelken vekselsvis i eggedosisen og rør alt til en jevn deig (ikke rør mer enn nødvendig). Ha deigen i en bakepapirkledd langpanne. Stek kaken midt i ovnen ved 200° C i ca 15 - 20 min (sjekk med kakenål). Avkjøl kaken i formen. Glasur: Smelt smøret. Bland sammen alt det tørre, bland så i det smeltede smøret, og tilpass så konsistensen med kaffe. Bland til massen blir glatt og klumpfri. Smøres utover kaken. NAM NAM
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Åååååå namnam... høres himmels ut... den skal jeg notere å lage en dag i neste uke.... Skal bare jobbe 2 dager så har goe tid til å bake ) Elsker å bake kaker å spesielt nye som jeg aldri har lagt før.... Spennans )
Lille Persille m 2 små..:) Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 Åhh for dette fikk jeg IKKE lyst på nå,og jeg har ikke ingrediensene...:O
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2007 Den ble skikkelig fluffy.. Kjempe god var den. =)
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 åå ja må bake den ja.... fikk mer å mer lyst på den mens jeg skrev oppskrifta hehe....
roannima Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Denne såg jo DEILIG ut:) har notert den ned jeg . . Passa umerket at jeg kom over denne faktisk!! Husets foreløpige "Junior" blir 7 straks og har bestilt sjokoladekake på dagen sin, tusen takk:)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. oktober 2007 Jo, bare hyggelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå