Gå til innhold

trening etter keisersnitt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk en liten gutt for tre uker siden med keisersnitt, å har så lyst å prøve å få tilbake den flate megen min igjen men tørr ikke anstrenge musklene i magen pga keisersnittet. noen som har tatt keisersnitt og vet når og hvor mye jeg burde belaste musklene ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vente minimum 3 måneder før du i det hele tatt begynner å prøve forsiktig å trene igjen.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Du kan gå mange lange turer allerede nå :)

Men husk at du ikke må løfte tunkt og du SKAL lytte til kroppen. Når det blir vondt skal du stoppe. Bedre å ta det rolig nå enn å ha problemer resten av livet :)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å holde meg mer eller mindre i ro i 6 uker og fikk ikke lov til å tenke tanken på trening en gang før det var gått 3 måneder. Dette fikk jeg beksjed om både på sykehuset, helsestasjon og av fastlegen min + en annen lege.

Og jeg hadde et halvt vanlig keisersnitt uten komplikasjoner.

Men jeg gikk en del turer, men ikke mer en ca en halvtime annenhver dag.

Skrevet

Og det begynte jeg med 3-4 uker etter fødsel (mener jeg å huske:))

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg fikk beskjed på sykehuset at jeg gjerne skulle gå masse og jeg kunne gå så langt jeg orket. Men jeg skulle ikke trene og ikke bære tunkt. For meg stoppet det av seg selv de første ukene. Hadde vondt jeg ...

Til HI dersom du er usikker så synes jeg du skal ta en snakk med legen din ;)

Skrevet

Tror det er helt greit å gå altså, men fikk inntrykk av at HI mente litt mer seriøs trening og da fikk jeg beskjed om at jeg MÅTTE vente til det var gått 3 måneder.

Men hør med legen din når du skal på 6 ukerskontroll. Husk at ks er en operasjon:)) Jeg følte meg helt fin igjen før det var gått 2 uker, så er nok lett å la seg "lure" av at man føler seg normal i kroppen igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...