imsdal med julesmak Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Hvordan organiserer dere vaktplanen i forhold til ubunden arbeidstid? På min arbeidsplass er det nå inne forslag om å samle all den ubundene arbeidstiden i en hel dag annen hver uke. Til nå har vi hatt 45 min. ubunden arbeidstid hver dag. Hvordan organiserer dere det, fordeler og ulemper osv?
Elletuppa Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Vi tar ut ubunden tia hver dag. Tar ut mer på tidlig vaktene, for da går man jo hjem ganske tidlig, og så kommer vi tidligere på seinvakten for ikke å komme så seint på dagen. Kan ikke se for meg for bhg de å ta den ut i hele dager, dersom de ikke blir tatt inn vikar( noe vi ikke kan) må resten av personalet gå med minsus 1 hele dagen. Noe anna er dersom man sparer de til dager da mange barn å ha fri, høstferie osv. Men da detter jo hensikten av ubunden tid bort.
Joda, jeg vet best! Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 På tidligvakta slutter dem 45 minutter tidligere, og på seinvakta begynner de 45 minutter seinere enn oss andre. Det samme på mellomvakt. I tillegg er det 1 time hver fredag fordi 45 minutter om dagen ikke er nok i forhold til ubundentiden.
imsdal med julesmak Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2007 Det er snakk om 3 avdelinger, og at man skal ta ut den ubundene arb. tiden en fast dag. I tillegg er det to ped. ledere på avd. slik at på min avd. vil det da si at man f.eks. hver mandag alltid vil være en person for lite på jobb. I tillegg skal man være tilgjengelig for arbeidsplassen på disse dagene, så selv om man gjøre arbeidsoppgavene på kveldstid el.l. kan man ikke f.eks. reise bort fordi man må være tilgjengelig. Det vil også si at sånn som nå når vi har hatt sykefravær på jobb 6 uker i strekk, uten at det blir tatt inn vikar ville vi ikke fått tatt ut den ubundene arbeidstiden. Jeg ser veldig mange ulemper, og veldig få fordeler, men er visst den eneste på jobb med det synet.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 tidligvakt 08-14 mellomvakt 09-16 senvakt 10-17 vet ikke om det går opp i timene de skal ha, men vet at de er pålagt å ta noen timer ubundet tid i barnehagen, men ikke på avdelingen. Det er pga mange ikke har brukt tiden på det de skal, men sett på det som fri, og laget ukeplan/årsplan osv for å slippe å være ute i arbeidstiden ol...
Elletuppa Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 Den ubundene arb tia er tariff festa så den har du rett på. Kan være lurt å være fleksibel, men har dere det sånn som oss med sykefravær blir det ikke lett å ta den ut. Å når du heller ikke kan reise bort.... Å bruke tia de som du vil ser æ ikke helt ka bhg vinner med dette her. De viktigste må jo være å ha tettest mulig med peronal i bgh mens de er flest barn der....
imsdal med julesmak Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. oktober 2007 Ser heller ikke hvordan det skal kunne gå... men er den eneste som er i mot...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå