2gullunger Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Gullet mitt har fått nupper/eksem på armene. Er det noen som har noen tips om gode kremer en kan bruke. Vil prøve litt før jeg går til Lege, for da er det vel fort kortison en får!
mizz25 Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Heisann =) ja,da e det stortsett kortison dæm gir... Jenta mi hadde mye eksem som lita,a-derma hjelper eller en fet krem. Dra på apoteket i mårra å hør =) klem
2gullunger Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2007 Takk for svar! Får ta meg en tur imorgen !
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 Hei. Jeg er lege, og ja, det er helst kortisonkremer vi bruker mot eksem. Men det er jo forebyggende å smøre ofte med fet krem, samt å unngå såpe, og ikke bade for ofte. Hvis barnet bader bør dere ha olje i vannet, smør etterpå og lufttørk før påkledning. Den mildeste kortisonkremen heter hydrokorison eller mildison. Mildison er litt bedre fordi den er litt fetere. Man bruker alltid en av disse i ansiktet og områder med tynn hud, eventuelt en sterkere på kroppen. De minste tubene får man kjøpt uten resept, så du kan forsøke selv hvis det ikke er så store områder. Husk at kortisonbehandling må trappes ned. Dvs at hvis dere f.eks smører morgen og kveld til det blir bedre, trapper dere ned til bare en gang daglig, og etter f.eks tre-fem dager går dere over til annenhver dag. Så kan det kanskje være nok med en-to ganger i uka, eller dere kan kutte helt ut og bare bruke fet krem. Men husk, man må aldri smøre kortison på sår eller brennkopper. Hvis barnet ikke klør og klorer veldig, eller det er så stort, ville jeg forsøkt en stund uten kortison først. Lykke til.
mizz25 Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 Hvis man bruk skyllemiddel,så kan ungan å reager på det,vi gikk over te nøytral å ho ble mye bedre =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå