Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Noen som har erfaring med det? Hvor tidlig bør man starte denne behandlingen, slik at man føder til termin? I Fredrikstad er det en jordmor som utfører akkepunktur som fødselsforberedene behandling, noen som vet? Skrev litt feil i sta!
Topsy med Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Hei hei:-) Jeg går til modningsakupunktur hos ei jordmor. Ble anbefalt å begynne med dette etter uke 35... har vært til en behandling og det var deilig og avslappende.... ble spurt om mye forskjellig om både kroppen min og graviditeten. Hun hjelper meg samtidig med bekkenet og setter noen ekstra nåler for det. dette kan du bare glede deg til...er skikkelig avslappende og ikke vondt i det heletatt:-)
gyldenmunn Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 jeg gjorde det sist og da gikk vannet 2 uker før tiden.. vel og merke etter sex, men tror akupunkturen absolutt var medvirkende. dessuten fikk hun fødselen igang ettersom veene ikke startet med en gang og jeg ikke ville settes på drypp. hun kunne sine saker! Men denne gangen tenkte jeg at kroppen skulle få ordnet opp selv, dvs helt til nå med bare noen få dager igjen til termin og jeg begynner å få panikk for å gå så mye lengre, så jeg drar imorgen den dag. Kan anbefales, men lurt å gå til en som er vant til å sette på gravide. vel ikke om noen i fredrikstad. spør jordmor., og synes å huske at jeg startet i uke 35 eller noe sånt sist.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 min jordmor setter ikke modningsakupunktur før i uke 38
Sissy-mams Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 Hei. Ja. jeg har nettopp hatt en kjempegod erfaring! De to første fødslene gikk jeg 10 og 14 dager over termin og hadde laaang åpningstid (47 og 23 timer). Denne gangen fødte jeg 1 1/2 døgn etter termin og 12 timer etter første antydning til rier. Åpningstiden var mye lettere, og det var bare de 2 siste timene som var skikkelig vonde. Barnet var ute etter 3 pressrier! Kjempegod opplevelse! Dessuten hjalp akupunkturen mot bekkeløsningssmerter! Bare pass på at du går til en som anerkjent og er medlem av akupunkturforeningen (ikke en som bare har et helgekurs). Jeg begynte i uke 36.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå