Gå til innhold

Hvordan sluttet deres barn med tutt/smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi var flink og brukte den nesten bare når hun sov. Nå maser hun om den hele tiden. Hun er to år og jeg kunne tenke meg at hun sluttet snart - senest til sommeren.

Hvordan få henne til å slutte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra han var nesten to brukte han den bare på natta. Ca en mnd før han ble 3 år sluttet han å spør etter den på kvelden og vi fant den jo selvsagt ikke til han da. Så han sluttet rett og slett bare av seg selv uten grunn i det hele tatt. Har aldri hørt om det før jeg..... jeg hadde grublet mye på hvilken metode jeg skulle prøve ut for å få han til å slutte:)

Skrevet

Gutten min slutta i mai i år så han var litt over 3år når han slutta med sutten sin. Da hadde han bare bruka den om natta den siste tida også hadde han gløymt at han ville ha den når ha la seg eit par gonger. Så skulle me i bursdag til kompisen hans også skulle han også ha presang for han hadde også bursdag sa han. Men eg sa til han at han skulle få presang hvis han kasta suttane sine. Da tenkte han seg om og ville ha premien sin pakka inn. Så kasta han sutten i søppla og fikk pakka si, gjekk greit som bare det. Han masa dagen etter om å få tilbake sutten sin.

Den er kasta i søppla den gutten min så den er borte. Finn den da mamma!! Den er full av søppel og ekkel den nå. Vask den da mamma!! Også kunne me godt levere tilbake premien hans osv. Men det var gløymt fem min etterpå. Gjekk kjempe greit. Sønnen min er kanskje lett å bestikke for å få han til å slutte med sutt og nattbleie osv. Men det funka bra her.

Det er jo ikkje sikkert at det funkar like bra hos deg og ditt barn da. Ein må finna sin måte, men det er ein ide...............

Skrevet

Vi satt en kveld å snakket om smokken, da var han 2 år og 3 mnd. Så sier jeg mest som en spøk - skal vi kanskje kaste smokken i søpla? ja sier lille gutt og kaster den. En time etterop skulle han legge seg, og jeg hadde litt dårlig samvittighet for at vi hadde tatt det sånn plutselig. Og jeg grudde meg til natta - to ganger ropte han på oss, og begge gangene sa han: Smokken er kastet i søpla, da sa vi bare ja. OG det gikk veldig bra - han ha ikke spurt etter den siden.. Og sovet godt.

Skrevet

Uff, jeg har ei på 2 og 10 mnd som er "avhengig" av tutten....Hun skal i utgangspunktet ha den kun når hun legger seg, men det er ikke så enkelt. Hun trenger den virkelig for å klare å slappe av. Har prøvd å lure henne til å heller kose med favorittbamsen, men den er ikke like interessant.

Noen som har noen gode tips til hva vi kan gjøre???

Skrevet

Dattera mi ga tutten te Sabeltann i sommer. hun var da 2år 9mnd. fant på det selv da hu såg filmen "Den levende parken" der de viser fra hvor han har alle smokkene. vi var heldige så hu fikk levere den direkte til Sabeltann.

Skrevet

Mine har også bare brukt smokk om natten etter de ble 1,5-2 år. Eldstemann var 2 år og 8 mnd når han sluttet, da hadde han to smokker og en kveld tygget han hull i ene, da måtte vi jo kaste den. Kvelden etter klarte han jammen meg å tygge hull i andre også og da gikk den også i bosset og da sa vi bare at nå har vi ikke flere smokker og det var greit det. Spurte vel etter den en kveld eller noe.

Mellomste var nettopp fylt 3 år og vi hadde hintet litt til ham den siste tiden at han var begynt å bli stor gutt nå og måtte slutte snart og en morgen kommer han inn på badet, bustet på håret, trøtt og mysende og sier "Jeg er ferdig med smokken!" Vi spurte om han mente han var ferdig med å bruke smokk, ja det var han, så spurte vi om han ville kaste dem i bosset, og det ville han. Så da kastet han dem, på kvelden spurte han etter dem og ble litt snurt når han kom på at han hadde kastet dem, men ikke noe mer enn det. Har ikke spurt etter den sisden. Minsten på 4 mnd skal få beholde smokken sin en stund til da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...