Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Har endelig fått overtalt mannen til å bli med på kurs.... Sikkert det han minst vil i HEEELE verden ,-) Men hs på vårt sted holder kurset og har snakket veldig varmt om at det er et godt kurs for de som egentlig har det bra i forholdet men som skal takle en ny overgang til familielivet. Og du kan vel si at vi trenger litt innspill. Vi har vært sammen i 8 år og har alltid hatt et supert forhold. Jo, selvsagt våre opp&ned som alle andre men egentlig veldig bra. Vi har strevd i mange år for å få barn og vært gjennom våre nedturer, og nå som vi endelig har fått barnet vårt som vi begge elsker over alt på jord så er det som om forholdet ikke er noe bra i det hele tatt. Til tider er jeg bare drittlei hele mannen og jeg kan ikke klage på engasjement i barnet ,, tatt sin del av våkenetter (med flaske) og annet stell, drar på trilleturer nesten hver dag for at jeg skal få litt tid alene kjempeflink til å rydde og vaske (flinkere enn meg?), lite ute på byen, snill med familien og våre venner. Likevel så klarer vi å krangle nesten hver eneste dag, om de tåpeligste småting og noen store ting. Og hele tiden misforstår vi hverandre, skulle ikke tro vi begge snakket norsk for hele tiden høres "Eh men jeg trodde du mente" osv. Ja ble en god sytehistorie her men er ihvertfall glad nå for en av tingene hs reklamerte med var at vi skulle lære å krangle på en konstruktiv måte ,-) hadde vært veldig kjekt å høre om folk som har vært på kurset! Og hvis andre ikke har hørt om det og ble nysgjerrig... http://www.bufetat.no/?module=Articles;action=ArticleFolder.publicOpenFolder;ID=1130
Mrs. Bouquet Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 Trodde det var ganske nytt og ikke blitt holdt enda. Fikk tilbud vi også, og det har ikke vært holdt kurs tidligere.
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 Noen som vet om de har dette i Skien (Telemark en plass eventuelt?) ?
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Vi var det da eldste var baby... Utrolig artig opplegg..
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Det startet opp for noen år siden som et "prøveprosjekt" i noen byer også har de fortsatt med det.. Man lærer å kommunisere rett og slett.. Vi lærte masse på det kurset, men etter at ett av barna våre var i en ulykke mistet vi all fornuft hva kommunikasjon angikk og bare kranglet hele tiden. Så vi tok kontakt med en rådgiver og går nå til samtaler og prøver å få samlet hverdagen. Vi misforstår og diskuterer i ett sett, men føler vi er på vei tilbake nå.. Virkelig lurt å investere litt i forholdet.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Takk for tilbakemelding! Ja, jeg føler at dette er det lureste vi har gjort for vårt forhold på lenge! Håper bare det er plass nå som vi endelig ble enige om å gå....Jeg trodde jo at det å få barn bare skulle føre oss nærmere sammen men jeg ser nå hvor utrolig naivt det var. Vi har fått et fantastisk barn som vi er kjempeglade i men forholdet klarer seg ikke uten større innsats....håper dere også klarer å finne tilbake til hverandre.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Har du sjekket den websiden jeg linket til+ HI
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Vi var på det kurset for et par uker siden, og det var veldig bra oplegg. De tar opp ting som alle kjenner seg igjen i, og får en til å sette seg litt i den andres situasjon. Veldig bra, det er bare å glede seg :-)
Maren-mi Skrevet 22. oktober 2007 #10 Skrevet 22. oktober 2007 Til HI. Kostet dette kurset noe ? Det største problemet vårt, er nemlig at han ikke vil bruke penger på kurs og lignende..... :-( kan derfor bli vanskelig å overbevise om at dette er et bra opplegg, hvis det koster penger.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #11 Skrevet 22. oktober 2007 Da har du tidenes argument; for det er GRATIS, se på linken i første innlegg og lykke til! HI
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #12 Skrevet 22. oktober 2007 Tror dere ikke at det var venteliste på neste kurs?! TYPISK! Nå som han endelig var innstilt på å forsøke noe nytt så må vi kanskje vente til neste år!!! ,-( HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå