kazy Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 greit nok visst en ikke klarer å amme, men å velge å ikke amme, hvorfor gjør noen det? er nysgjerrig...
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 noen som kanskje er litt følsom for de hormonene kroppen gir når du ammer, kan gjøre deg deprimert, ikke vil holde ungen...jeg slutter å amme nu neste gang hvis jeg blir deppa på nytt..flere som slutter å amme blomstrer opp. men såklart det beste er jo å amme babyen:)
Ioren Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 Det finnes nok like mange svar på det som det finnes kvinner som velger å ikke amme. Selv driver jeg nå og kommer inn i amminga med min 5 dager gamle gutt, og det er ikke bare lett. Har nok av melk, men en unge som ikke vil ordentlig. og jeg kan veldig godt skjønne om slike erfaringer er med på å ta valg ang amming eller ikke på nr. 2. Mener det er opp til hver enkelt, og har selv valgt å prøve en stund til. Må pumpe og gi flaske, fordi gutten får ikke i seg nok ved å ligge og "tulle" som han gjør når vi skal amme, men det får bare være sånn vi gjør det en stund, så får vi se om det blir bedre etterhvert.
Tulletutta Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 Noen vil ikkje fordi dei har vert seksuelt misbrukt, då kan dette bli problematisk..
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 Hei du:o) Kanskje noen ikke klarer det pga misbruk som barn, synes det blir ekkelt rett og slett.. bare en tanke som slo meg.. Ellers så kan det jo være sikkert kjempe mange gode grunner tror jeg. Man synes det er flaut, vondt +++ Jeg for min prøvde å amme min førstefødte men det ble bare et stort slit. Strevde skikkelig i en uke og da var det en skikkelig befrielse å slippe mer! men dog litt vemodig selvfølgelig. Jeg hadde rikelig med melk, for mye faktisk så gjorde ikke noe annet en å sitte å pumpe i eningen. I tillegg fikk jeg kraftig brystbetennelse så det var vare to store sår til slutt! Da var det nok for min del. Jeg gidda ikke å tyne meg lenmgre da, selv om noen kanskje mener det, Mme i dag er så bra i dag at jeg mener det er mye bedre for både mor å barn og kose seg med det i stede for at man skal slite i evigheter. Synes ikke det skal være et nederlag for noen. Så nå som jeg skal ha ei lita tulle snart så har jeg bestemt meg for å skippe hele ammingen og begynne med flaske med en gang og synes ikke det skal være noe noen andre har noe med fordi det har med hvordan jeg føler det. Jeg synes det var som sagt veldi flott endelig kunne begynne med flaske forrige gang for da visste jeg han fikk i seg det han trengte og jeg slapp mye smerter og stress både natt og dag:o) Åsså kunne jeg jo også spise/drikke det jeg ville uten å være redd for at han fikk seg noe han ikke tålte. Så det var min historie:o)
saray Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 sexuelt misbruk er det med meg iallefall.klarer ikke at mannen min berører puppene mine engang.har piercet en av dem og skal pierce den andre å når det ikke er mer hormoner i kroppen rett og slett forde puppen ikke blir så følsom da.er vondt og ekkelt og pierce de men blir bedre etterpå.rart men sant. når jeg skal mate mi baby skal IKKE jeg sitte der og tenke at dette er forferdelig og ekkelt.at jeg føler at jeg må kaste opp.det skal være en kosestund og bruker dermed flaske.det har funket kjempefint med mine to små og skal det med den som kommer om 2 uker også. syntes forøvrig det er en privatsak uansett hva som er årsaken til at noen ikke vil eller vil amme.og folk får gjøre akkurat som de vil uten at andre skal bry seg. ser jammen verre ting hver forbaskede dag folk gjør med barna sine en at de ikke ammer.hvor mange ganger ser du ikkefolk sitter å røyker gravide ellermed barn i bilen o.l?eller du hvet om de som har fest og alle sitter fulle men likevel har barn i huset.til og med som reiser på småturer på butikken og lar små barn ligge alene hjemme og sove!!!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Det er det vel maaaaange grunner til. Folk må selv få lov å ha sine egne grunner, mener jeg.. tror nok mange kjenner på press..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg heller mot å ikke amme.... dette fordi jeg ble seksuelt misbrukt som barn... klarer ikke helt å bli tilfreds med at en baby suger på puppen min, selv om det er det mest naturlige!!! Klarer at samboer leker og koser med puppene mine, og det gjør meg svært kåt... MEN at en baby skal ligge der klarer jeg ikke tanken på. Så for meg så bunner det vel i at jeg ikke er komfortabel med dette. Får frysninger ved tanken... Men har tenkt at jeg skal prøve... så får vi se, men vil gjerne pumpe så baby får i seg mm....
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Lykke til, men kjenn på dine egne grenser og ikke la noen presse deg til noe..husk, du skal trives med det selv! :-)
Tussa og Sofie Skrevet 22. oktober 2007 #10 Skrevet 22. oktober 2007 Dette blir min første og jeg er ikke begeistret for tanken på amming. Mest fordi det er nytt for meg og virker helt unaturlig at noen skal henge i puppen på meg å spise. Men jeg tenker at dette kanskje er noe som endrer seg når du får babyen din, og jeg har planer om å forsøke amming. Blir det mye pes, ubehag og ikke en god opplevelse, ja da skal ikke jeg være den som tyner meg og ender opp med enda mer tårer og deppings! Da står MME klart i skuffen her )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå