Gå til innhold

Er dere virkelig så forbanna naive alle sammen? (pengeinnsamling)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er flere som blir surmulete og bjeffete fordi noen her nevnte tvil om at pengene kommer dit de skal.

Er det egentlig så veldig rart om man tviler litt?

Det har jo ikke akkurat vært få av disse veledige organisasjonene det har vist seg at bruker mer penger på administrasjonen og annet tull enn på selve nødhjelpen!

Og selv "flotte" Røde Kors har jo vært hengt til tørk for en omlag 10 år tilbake og fått beskjed om å skjerpe seg.

Og det er veldig ofte at pengene, medisinene eller rasjonene ender helt andre steder enn de skulle. (noe som slett ikke behøver å være organisjasjonenes feil, men gjerne de lokale myndighetenes...)

Men sitter dere alle der hjemme og blomstrer og tror det at hver bidige krone dere gir faktisk går til de syke små negerbarna dere har sett på tv?!

For er det hva dere tror så tar dere styggelig feil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig vet man at det går penger til administasjon. Men det er da uansett bedre å gi enn ikke å gi?

Skrevet

Selvfølgelig går pengene til administrasjon. Man må jo komme igang først! Det betyr jo definitivt at man må fortsette å gi, slik at pengene til slutt kommer frem.

Skrevet

Om man skal komme med yttringer slik som Lelana bør man i hvertfall ha hold for det.

Skrevet

Jeg har ikke sagt noe om å gi og ikke gi.

Men ser jo at man blir sure på denne vedkommende fordi hun nevner noe som er et veldig godt kjent faktum, at det veldig ofte blir slik at veldig lite av pengene går dit de skal.

(ikke at jeg tror UNICEF er en av de organisasjonene, men siden vi er på temaet.)

Skrevet

Tror du vi er 12 år da eller, siden du kommer med sånne selvfølgeligheter?

Skrevet

Nødhjelp må administreres. Derfor er ikke en krone til administrasjon automatisk en bortkastet krone.

Uten administrasjon kommer ihvertfall ikke pengene frem dit de skal.

Og om vi ikke skal hjelpe fordi vi er redd for at noen av de sårt opptjente kronene våre skal komme på avveie, vil jo ingen få hjelp.

Selv om bare halvparten av alle millionene fra tv-aksjonen "kommer fram", vil det hjelpe utrolig mange mennesker.

Skrevet

Jeg er fornøyd bare noe av pengene kommer fram!

Jeg overlever å gi 264 kr. Kommer halvpasrten fram så holder jeg et barn med medisiner i 1/2 år! Det er verdt det! Kommer alt fram så er jo det mye bedre og det jeg håper og tror på.

Alle nordmenn har råd til å gi litt. 1 kr er bedre enn ingenting. At noen gir bare fordi de ikke tror åpengene kommer fram så er de egoistiske!

Skulle likt å sett viss det var deres barn!!!!

Hver dag blir 6000 barn foreldreløse som følge av HiV/aids.

Hver dag dør 1400 barn som følge av HIV/Aids.

Medisin til et barn koster 1 kr per dag!

Så om mine penger kan gjøre det bedre for bare et eneste menneske så blir jeg glad! Det gjør godt å gi:-)

Skrevet

spetakkel; det er jo tydeligvis ikke en selvfølge for alle.

Skrevet

Du er temmelig naiv selv om du tror ingen er opplyst om det du allerede opplyser om.

Det er allemennekunnskap at det finnes en administrasjon som tar litt for å styre denne skuta. MEN, cluet er vel at om så bare 1!!! krone av denne tieren når frem er det bedre enn og ikke gi...

Skrevet

NoDoubt;

Som sagt har ikke jeg nevnt noenting og å gi, ikke gi.

Jeg mener man skal gi, fordi det hjelper. Det er jo også mulig å velge rent veledige organisasjoner som ansetter mennesker som arbeider gratis. (kost og losji får de riktignok)

Mener det er en viktig sak, viktig å gi, viktig å bry seg, men kanskje viktig å ikke glemme den vestlige verdens grådige pailabber midt oppi det hele også, og kanskje da la være å bli sur på noen som fremdeles har friskt i minne hvordan det var på 90tallet når alt dette ble rullet opp, og UNICEF også var på listen over "syndere" som brukte penger på ting de ikke nevnte noe om...

Skrevet

Hva er egentlig meningen med dette innlegget ?

Du vil vi skal gi , men vi må ikke være naive og tro at pengene kommer frem ?

Skrevet

KAnskje du skal lese en gang til?

Jeg synes det er unødvendig at man skal bli sure på noen som sår tvil om at pengene kommer frem når det er allmenn kjent at det ikke er sånn det fungerer...

(jada, alle vet nok om adm etc, men det finnes jo andre ting også, som feks postbanken som knuger til seg 65 kr per giro også til veledige formål... Korrupte ansatte, korrupte myndigheter, osv osv, masse å vlge blandt.)

Skrevet

Å nei? Hvem da?

Den overskriften din henger i såfall ikke sammen med resten av det du kommer med nå...

Syns du virker litt naiv selv.

Skrevet

UNICEF er avhengig av støtte til å drive det arbeidet de gjør. Man kan snu og vende på det, men tilslutt er jo konklusjonen at uansett om litt av pengene går til administrasjonen, så gjør de en god jobb. Om de skulle misbruke pengene, så ville det vært helt hårreisende at de gikk ut med denne folkekampanjen, noe jeg ikke tror de verken gjør eller hadde turt.

Skrevet

Så lenge jeg har vært her inne har overskriften vært alfa og omega for å få noen til å i det heletatt lese et innlegg, så jada, overskriften er krass den, har du et oroblem med det?

Er det faktisk overskriften min som plager deg, og er årsaken til at du lager spetakkel?

Og personangrep trodde jeg kanskje var ute av din liga?

Du er vel litt mer oppdatert enn at du trenger å ty til det?

Skrevet

Personangrep?? Fordi jeg syns du virker litt naiv her? Ok...

Overskriften og hovedinnlegget sier en ting. Når du fikk litt motstand begynte du og ro, og nå er du et helt annet sted.

Skrevet

Så da var meningen med innlegget ditt bare å si at folk ikke må bli sure over at det blir sådd tvil om pengene kommer frem ?

Skrevet

Det var iallefall hovedpoenget og står konkret nevnt i det første avsnittet påfulgt av en forklaring på min uttallelse, som jeg er er etterlyst av den andre personen som nevnte noe om dette i kveld.

Skrevet

Ok , jeg hadde ikke fått med meg de andre trådene ...

Skrevet

Har ikke rodd, har ikke på noe sted i mitt hovedinnlegg nevnt noe om å gi/ikke gi som blir tatt opp i fleng nedover i tråden.

At MYE bistandskroner blir brukt til administrasjon er en ting, at unødvendig mye går til tulleting, går ned i sluket hos allerede rike statledere i korrupte land (som man vet fungerer slik men likevel ikke endrer bistandsmetoden), går med til småsleske telefonselgere i Unicall AS, som juger gamle damer opp i trynet når de ringer, osv, jeg synes ikke det er greit.

Det betyr ikke at man skal la være å gi, men at man ikke trenger å eksplodere som en ballong når noen nevner at kanskje pengene kommer dit de skal, slik som noen har gjort her inne i dag, og avkrevd hennes forklaring.

Jeg har da gitt (min) forklaring på hvorfor et slikt utsagt ikke er søkt.

Skrevet

Trives godt i min lille naive verden jeg... :op

Og ja..., noe går til ad.min., men uten ad.min. hadde det vel ikke vært hjelpeorganisasjoner...

Liker å gi

Skrevet

Ser absolutt poenget ditt, HI! :-) Og som vanlig er det noen som må kverrulere, og som ikke tar poenget. Det er helt normalt her inne det! ;-) Mulig du traff spiker'n på hodet. ;-)

Av de 200 jeg gav i dag, vil jeg tro at i beste fall en femmer gikk til det endelige målet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...