Donna1 Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 jeg luere på en ting jeg. det er sånn at ei jeg kjenner hu er alenemor og hu sa tulmeg at hu ikke mottar aleneforsørger penger. for hu sa at hu har frysi de ned til senere??hm...går det virkelig ann?? jeg mener hu sa at hu trenger de ikke nå men om hu trenger de om 2 årså kan hu få dem?? stemmer det eller?? hu har også en tyesom bor nesten hele tiden hos hu som ikke r lov ,kanske derfor hu sa sånn til meg fordi hu var redd for åsi noe annet??og egentlig så får hu de penga. håper dere skjønet hav jeg mente:)
Galskapens overhode Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Aleneforsørgere kan motta stønad i 3 år, samt to år ekstra ved utdannelse.. Dette må taes ut innen yngste barnet er fylt 8 år. SÅ hvis hun har annen type inntekt nå, så kan hun motta denne senere om hun skulle stå uten jobb da, og yngste barnet er UNDER 8 år. Hvis hun har vært samboer i 12 av de siste 18 mnd med en annen enn barnefar regnes hun heller ikke osm aleneforsørger lenger.. Flytter hun sammen med barnefar, opphører retten som aleneforsørger i det de flytter sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå