Lillegutt og jeg Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Når hadde deres barn behov for å få lov til å krabbe/være litt aktive ute og ikke bare sitte i vogna? Jeg har en gutt født i juli 2007, og lurer veldig på hans behov for uteklær til vinteren/tidlig vår?! Hva brukte dere? Takk for svar:)
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg har også en juli gutt Jeg har kjøpt gullik dress str 2 år til han, den er med avtagbar ulldress inni. Den er litt for stor enda, men bretter den bare en gang på armene så passer den. Nå har jeg ikke ullressen inni, den kommer på når det blir noen minusgrader ute. Vi er mye ute, så hadde aldri klart oss uten.
mai mammaen til to Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 jeg har en som er født i mai. jeg arvet en reima dress til henne i str 80. den brukte hun litt i vognen fra januar. og fra rundt mars så dro vi en del ut på lekeplassen. da var hun rundt 10 mnd. kunne godt begynt tidligere..men da var det så surt og kaldt ute syns jeg for en så liten jente. jeg ville ev kjøpt en sånn park dress jeg. sånn vår/høst dress. så kan du ta på han klær under etter behov. og om han ikek går kan du kjøpe sånne poser til å ha på beina. sånn at han blir varm og god på beina..
Bakken+Ellapiaogtwinsa Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 Hei! Snuppa mi ble født i Juli 2006. Vi hadde vel ikke bruk for noe dress før rundt påsketider. Da kunne hun sitte selv, og det ble noen turer på akebrett, men vi var aldri ute og lekte på vinterstid. Hadde en vindtett kjøredress fra Polarn som vi brukte på akebrettet. Vi begynte vel ikke og leke ute før i Mai, og da hadde hun regnbukse på.
en av hver Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 Min ble født 2. juli. Vi kjøpte en boblejakke/vinterjakke og rundt juletider ville han sitte i vogna og da var det fint med jakka og en ullbukse/strømpebukse inni saueskinnsposen. Hadde også en ulldress fra nøstebarn som var fin i vogna, i bilen og inne i kalde hytter og sånn. Først uti februar-mars satt han litt ute på bakken, da hadde han en vindtett selebukse (vår var reima) og boblejakka over. Selvfølgelig ullbukse® under da. Han var ikke stor nok til å bevege seg stort i snø, så jeg savnet ikke dress. Reimabuksa passer enda, og er fin som skift til regnbukse eller hvis dressen blir vår for eksempel.
Lillegutt og jeg Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2007 Takk for veldig mange gode svar!! Da vet vi litt mer:)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Jenta mi er født i juni 2006. Vi begynte vel å være litt ute med henne når våren kom, i mars tror jeg. Prøvde å være litt ute i snøen men de blir jo så fort kalde når de kryper rundt. Og de blir veldig lite mobile også pga all klærne. Vi hadde en dress som vi kjøpte på H&M, en litt tjukk en. Den brukte vi stort sett i pulken. Ellers så kjøpte jeg et refleks regnsett ( du får de ned til str 80). Det er egentlig litt lettere med regnklær for da er det bare å ha ull og fleece under og så kan de krabbe litt rundt uten at klærne hemmer bevegeligheten. Så hadde vi en del fleecedresser som vi brukte ute. De er ikke vanntette selvfølgelig men så er de jo ikke ute så lenge av gangen i den alderen heller. Vi har ganske stor terasse og der var vi en del på vårparten.
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Jenta mi ble født juni 2006 og vi kjøpte en vår-/høstdress til henne den første påsken. Hun begynte å gå da hun var litt under 10 mnd, men var aktiv, krabbende en god stund før det, så vi kjøpte denne dressen litt stor, brukte med ull under, og Stonz-utetøfler! Anbefaler Stonz på det varmeste!! På vinteren lå/satt hun mest i vogna, så da brukte vi bare ulltøy :-) Anbefaler deg forresten ullfleecedressen fra Nøstebarn (www.nostebarn.no) - den er fantastisk! Ville ventet med å kjøpe vinter/vår-dress til du vet hvilken størrelse han trenger..!
Lillegutt og jeg Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. oktober 2007 takk for supert tips om stonz-"skoene"!! Så fine de er:) Og ja, enig i den ullfleece-dressen - fantastisk! Den har vi nemlig allerede, buker den masse! Passer perfekt til turer i bilsetet for eksempel...
gærne ko Skrevet 23. oktober 2007 #10 Skrevet 23. oktober 2007 Har en sønn som er født i juni 2006, og hadde ikkje noke bruk for vinterdress. Heilt fram til mars/april satt han i vogna når vi var ute. Det var først når det blei litt bedre vær ute at han fikk krabbe/gå litt rundt. Men vi budde i Kristiansund i vinter, og det var ikkje noke uteveir for en sånn liten tass. Regn og sludd og vind for det meste til i begynnelsen av april. Hadde en bobledress i str 86 som vi hadde arva. Den fikk vi brukt litegrann i april og mai.
Ametyst Skrevet 23. oktober 2007 #11 Skrevet 23. oktober 2007 Datter født i juni 2006. Til vinteren holdt det med fleece-dress. Hun hadde ikke behov for å krabbe i snøen. Siden det er gutt du har vet man jo aldr, men jeg hadde nok ikke investert i en dyr dress med tanke på kommende vinter.
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 23. oktober 2007 #12 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg også har en juligutt,15 mnd i dag faktisk:) Vi har kjøpt vinterdress på coop obs,Friends str 92. Han har ikke brukt den mer enn enn gang hittil. Når han er ute nå,så bruker han høstdressen sin ennå,for det ligger på 8-10 grader her ennå + gummistøvler med raggsokker nedi.Høstdressen er kjøpt på Kappahl. Han er veldig aktiv når han er ute,både krabber og går og ramler titt og ofte..hehe:) Skal kjøpe vintersko snart... men aner igrunn ikke hvilke.. noen tips anyone?=)
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 23. oktober 2007 #13 Skrevet 23. oktober 2007 tror jeg misforstod innlegget ditt ..hehe når min var 5-6 mnd så satt han fremdeles mye i vogna så vi hadde bare på han en boblejakke;) resten var pakket inn i vinterposen..
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #14 Skrevet 24. oktober 2007 Ja, ikke sant..! Elsker dem jeg også, og så er de billige, kommer under tollgrensen og er verdt hvert øre! Ullfleecedressen er også helt super - til bilsetet er den uunnværlig, og til sånn overgangsvær som vi har nå, også genial under vinterdressen når ungen begynner i bhg..!
Herkules Skrevet 24. oktober 2007 #15 Skrevet 24. oktober 2007 2 august her og vi hadde ikke bruk for noe vinterdresser i fjor. Han lå i vogna til han var 6 mndr og når vi brukte sportsvogna så sov han da også. Tror ikke engang vi hadde noe vindtett jeg Bare ulldresser votter og lue. Ikke noe leking og sånn i allefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå