Gå til innhold

Når slutter man egentlig med tåteflaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og går over til tutkopp eller vanlig kopp?

Jenta vår er snart 9 mnd og jeg tenker at det kanskje er på tide å slutte med tåteflaska. Eller er det ikke noe å stresse med?

Hun drikker av tutkopp også, men blir ofte litt søl da hun får i seg litt mye av gangen.

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jobber mye med barn fra 0-3 år, og anbefaler på det sterkeste å venne av med tåteflaske så fort dere kan egentlig, jo lengre jenta deres får tåteflaske, jo verre blir det å venne av henne det. Jenta vår er 7 mnd, og hun har allerede fått en tutkopp som hun "leker" seg med for å bli kjent med den. Men klarer ikke å drikke fra den enda da. Det finnes jo tutkopper som det ikke går an å søle med! Den fra Mam foreksempel, eller var det kanskje bambino? Fåes kjøpt på butikk iallfall, er den jenta vår har nå :) Den går det ikke an å søle med uansett hvordan man snur og vender på den :)

Men har passet barn som var 3 år og fortsatt veeldig avhengig av tåteflaske, var ett mareritt, nektet å drikke fra noe annet. Så jeg skal ha som mål at hun drikker fra tutkopp/kopp når hun er 1 år

Skrevet

Jeg har begynt å venne dem til å drikke av kopp/glass (siste er lettere å styre når de skal forsøke selv fordi de må bruke begge hender) så fort de er i stand til å sitte ved bordet når de får mat. Begge mine to eldste drakk selv av glass da de var 12-14mnd gamle sånn ca. Tutekopp sammen med mat blir bare gris syns jeg. Jeg har bare brukt tutekopp som ikke søler utenom måltidene og ute på tur. Tåteflaska la jeg bort når nr1 var 12 mnd og når nr2 var 10 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...