~hope~ i 7.himmel Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 sjønner ikke hvorfor.Sover jo ti timer på natten,med to amminger mellom.For bare 14dager siden,så lå jeg henne i vogna,gav smokken,pakket henne inn,og da sovnet hun før jeg var ferdig med regntrekket....? Nå våkner hun etter en halvtime/tre kvarter og trollhyl skriker,så det høres jo ut som om hun har kjempe vondt,men så fort jeg tar henne opp,så smiler hun...?
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Som om jeg skulle skrevet det selv!! Jenta mi er 4 mnd og er akkuart likedan! Så du er ikke alene.... hun er noen ganger helt håpløs å legge også.. kranglesnuppa! Hvorfor? Flere? Helt vanlig?
nimmi Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 Min gutt sliter med akkurat det samme på dagtid! Sovner greit av seg selv, men våkner etter en halv time ja! Men sover greit om natten! Er syv mnd nå, så jeg har hatt god tid til å lure på dette, men har ikke blitt noe klokere! Triller jeg på midt luren får jeg han som regel til å sovne igjen!
-spent- Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 Sånn er det her og, men hun sover ikke noe bra på natta heller..våkner ofte, så jeg blir litt sprø mange ganger, hehe. Blir så innmari sliten av det. Og nå har hun i tillegg blitt vanskelig å amme. Hun hylskriker ved puppen, sikkert pga det tar så lang tid før hun får noe melk, så hun blir rett og slett sur! Blir så oppgitt og lei meg ettersom hun ikke får noe:( Var på bensinstasjonen før i kveld å kjøpte nan i tilfelle. Hun måtte jo bare ha NOE mat..hadde jo ikke spist på 5 timer, og var både sulten og trøtt. Stakkars jenta mi. Men det ble så jeg fikk pumpet ut litt etter 1/2 time. Så da fikk hun det før hun sovna:) Lurer litt på om jeg skal innom helsestasjonen i morgen, for å nevne dette. Kanskje det er noe å gjøre..kanskje trenger hun mer mat også siden hun våkner så mye mer enn før?
Kondis som en murstein Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 Sånn var det her også, men nå er hun 7 mnd og sover brått halvannen time av gangen... Har nok noe med at hun er mer aktiv og blir mer sliten enn før...
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg vet at noen pumper seg til melka kommer, for å så legge til barnet.
-spent- Skrevet 21. oktober 2007 #7 Skrevet 21. oktober 2007 ja, jeg pumpa i kveld før jeg la henne til, men hun var like sint...så jeg skjønner ikke helt hva det er. Synes det er mer mas og jobb med amming nå enn det har vært tidligere:(
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 21. oktober 2007 #8 Skrevet 21. oktober 2007 Akkurat slik er det her også, lillesnupp er 6 mnd, og har vært slik de siste 3 mnd ca. Sover 30-45 min, og må sove igjen i løpet av 1,5-2 timer. Meeen noen ganger får vi henne til å sove videre, og DA sover hun glatt 2 timer til.. Virker som at det er ett kritisk punkt akkurat ved 30 min. Ikke aner jeg hva som gjør det, men tydelig at flere har samme "problemet" som oss ja.
~hope~ i 7.himmel Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. oktober 2007 Ikke vondt ment altså,men det er godt å høre at vi er flere.Sjønner ikke hva det er.Hun sov jo med engang o vogna før,å da sove hun mellom 2-4timer.Hun blir jo selvfølgelig større,så jeg forventer ikke at hun skal sove like mye gjennom dagne,men en halvtime i slengen er jo ikke nok... Åsså hylskriker hun jo skikkelig også når hun våkner.virker som hun enda er kjempe trett,men ikke snakk om at hun vil sove videre!Kan jo ikke trille på vogna i 2 timer i strekk heller. Kan det være tenner som plager henne mens hun sover da...? I natt sov hun fra kl 21 til5 tia-fikk pupp og sov videre til 08.15.Så hun sover jo myyye i løpet av natten.
Bergene Skrevet 22. oktober 2007 #10 Skrevet 22. oktober 2007 Oi heldig at hun sov så mye før da. Her har hun (bortsett fra da hun var helt nyfødt) alltid sovet i ca 30-45 min i gangen på dagen. Noen ganger kan det komme opp i 60 min om jeg går tur. Sover vel 4 sånne små dubber i løpet av dagen, før kunne det bli 5 også, men nå er det alltid bare 4 (5, 1/2 mnd gammel). Men det er helt vanelig altså! Babyer kommer i lett søvn ca hver 30 min og da er det veldig mange som våkner, helt normalt!
Bergene Skrevet 22. oktober 2007 #11 Skrevet 22. oktober 2007 Det er derfor man kan få babyen til å sove lenger med å skynte seg å gi pupp når h*n begynner å våkne etter 30 min. Eller trille/ vugge. Da hjelper vi dem til å vovne inn igjen.
-spent- Skrevet 22. oktober 2007 #13 Skrevet 22. oktober 2007 Bra hun sover om natta iallefall da:) Det gjør hun ikke her..eller..hun sover jo, men våkner så mye. Jeg blir helt rar av det, hehe:) I natt våkna hun og skulle ha mat eller surva hele tida..
~hope~ i 7.himmel Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 22. oktober 2007 Hehe..ja det gjorde Linnea også en stund,ble jo helt fjottete i hodet at all våkningen på natten.har på lav rolig musikk hele natten og helt mørkt i rommet-tror det var det som roet henne på natterstid. Jaja..hun er jo stort sett fornøyd,bare veldig trett på sen ettermiddagen,når hun har sovet så lite,men hun får jo godt med søvn på natten vætrfall:o) Får legge henne i vogna,og heller ta en trilletur når hun våkner etter halvtimen/trekvarter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå