Gå til innhold

Joda.. Artig å være bøssebærer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De aller fleste er kjempeålreite, enten de gir penger eller ikke, så mesteparten av tiden _er_ det faktisk artig å være bøssebærer. MEN jeg må si at når hun ene på ruta mi faktisk følte behov for å skjelle ut ei småbarnsmor med ungen på den ene armen og bøssa i den andre, da lurer jeg litt på hvordan folk er skrudd sammen. Jeg gir blanke i om folk gir penger når jeg kommer rundt. Kanskje støtter de mange andre saker (hva vet jeg?), men å få kjeft fordi jeg gidder å bruke tida mi på å gå rundt å samle inn penger, det skal jeg virkelig ha meg frabedt. Det får an å si nei på en ordentlig måte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var min erfaring også. Fikk kjeft tidlig i studietiden av en familiefar med dyyyyyyyyyyr bil. Plager ikke meg at folk ikke gir, det er bare å si nei:) Rare folk..

Skrevet

For noen er det vel alt for ubehagelig å bli minnet på hvor godt de har det i forhold til så alt for mange andre.....

Skrevet

Personlig så må jeg si at det er ganske irriterende når folk drar med ungene på slike ting. Og det er fordi jeg rett og slett mistenker at hensikten er å gi folk samvittighet - for hvem har lyst til å si nei når det står en uskyldig unge og ser på? Vet om folk som drar med seg ungene sine mens de går rundt for å kapre vitner i Jehovas navn også. Møkk.

Når det er sagt, så syns jeg det er flott at folk i det hele tatt gidder å være bøssebærere - og så må jeg for ordens skyld nevne at jeg aldri har skjelt ut et eneste eksemplar.

Skrevet

Har du på tenkt muligheten at man må velge mellom å ta med seg barna og å la være å være bøssebærer eller?

Skrevet

Ja. Det er derfor jeg ikke skjeller og smeller.

Skrevet

Personlig synes jeg sier litt om hva for ei sur f**** du er når du i det hele tatt tenker det. Innsamlingen går til barn som er syke, så hvorfor ikke ta med seg barna? De har godt av å lære seg at ikke alle har det like bra som det de har - og det fra tidlig alder. Jeg akter å ta med gutten vår hvert eneste år, så få vi bare håpe at vi aldri er så uheldige å ringe på din dør.

Og du? Å sammenligne det å ta med barna for å samle inn penger til trengende med å tvinge unger med på jehovas-runde sier vel fdet meste om ditt intellekt....

Skrevet

Syns det har vært en kjempefin dag som bøssebærer.Folk er så hyggelige og veldig gavmilde må jeg si. Barna har vært med, fått masse frisk luft og fått muligheten til å hjelpe andre barn. Dette er første gangen jeg er bøssebærer og det kan anbefales på det sterkeste. Føles godt inn i hjertet faktisk fordi jeg føler at jeg har gjort en god ting for andre :-)

Å de kommentarene med å ta med barna, ja er det ikke viktig å lære barna våre å bidra og engasjere seg i andre?? Mine føler seg som helter de idag og så stolte av den store tunge bøssen som skal hjelpe mange barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...