Gå til innhold

Svangerskapskløe! Trenger hjelp...!! Plis svar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått svangerskapskløe i 2. tri? Fikk dere utslett, var det spesielt på enkelte deler av kroppen?

Har klødd mye på magen min i det siste, og ser at jeg har fått eksem. Det er bare 1 prikk/nuppe på samme plass, ikke mange på en plass (ser ut som en kvise uten at det er noe gugg i). Har kanskje 10 stk av de på magen.

Har også fått en del kløe på legger/lår og rygg, men der er det ikke så mange prikker.

Lurer på hva det er... Er helt forferdelig! Tenkte med en gang det er skabb, men har lest litt om dette, og det likner ikke.... Så hva er det da??? Svangerskapskløe?

Blir bekymret ;-(

Takk for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis det er svangerskapskløe så fins det jo tabbeletter som skal være gode, jeg har det men er ikke så plaget med det!

men tror tabbeletene er reseptfrie.

Skrevet

Jeg klødde veldig på magen en periode, var skikkelig kløe.. Det kom eksemlignende prikker her og der også. Det som fulgte var strekkmerker dessverre :) Og da kom de for fullt.. Er ikke sikkert det er tilfellet med deg, men ville vært obs på kløen og kontakte lege hvis det ikke gir seg.. Vil bare si at i den perioden jeg klødde så sinnsykt, vokste babyen i rekord fart men så roet hun seg ned igjen..

Skrevet

Håper det er det som er tilfelle da;-) Tusen takk for svar!!

HI

Skrevet

Jeg har klødd en stund, er i uke 29 nå. De siste ukene har det bare blitt verre. Jeg klør på mage, bryst og leggene. Det klør mest når jeg skal legge meg. Jeg har på hvitvask (som en får kjøpt på apoteket) før jeg legger meg, dette føler jeg hjelper.

Skrevet

hei,vil bare fortelle dere at det finnes også en farlig sv.kløe,syntes dere skal ta en blodprøve for å sjekke galle og leververdier,for å utelukke den farlige varianten.lykke til

Skrevet

Jeg hadde svangeerskapskløe når jeg gikk med tredje mann, det høres ut som samme hos deg. Jeg kontaktet jordmor og hun tok noen blodprøver, dette for å sjekke at alt var greit. Jeg smurte meg med alovera to tre ganger om dagen og jeg syntes det hjalp. denne kløen fikk jeg når jeg bare var 25 uker på vei, men den ga seg 4 uker etterpå. LYKKE TIL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...