Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Vi har veldig lyst på bilstol med base.. Vet at Acta har det, noen som er fornøyde med den stolen? Noen andre stoler som har base? Har sett på en recarostol, virka veldig god og polstra. Men er vel ingen klassisk bilstol det, noen som har prøvd den?
Sunniva78 har to små Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Her i huset blir det Maxi Cosi Cabrio Fix, testvinner:-) Så blir det Maxi-Cosi Isofix Base i tillegg.
Belladonna med to gutter Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg har kjøpt det til Maxi Cosi! Best i test hos trygg trafikk
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 Har kjøpt Acta Graco. Kan være litt bratt for barnet i begynnelsen, men hvis du legger en pute eller et sammenbrettet teppe innerst i setet, og basen oppå, så greier en å få hallet setet litt bakover. Så det var flere brukte Acta Graco på zett.no forrige uke. Vi kjøpte en av dem. Kostet kr 204 å sende det i posten (egenemballert Norgespakke).
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 Vil bare minne om at det ikke er anbefalt å kjøpe barnesete brukt (hvis du ikke kjenner og stoler på den du kjøper det av da), fordi hvis man har krasjet med det en gang før så må det kastes. Det er ikke like sikkert å bruke det etter en krasj..
HeidiMamma Skrevet 21. oktober 2007 #7 Skrevet 21. oktober 2007 Vi har også sett på Graco-stolen. Hun på Barnas Beste sa at det ikke er lov å legge noe teppe eller pute nederst i stolene...
2hærligegutter Skrevet 21. oktober 2007 #8 Skrevet 21. oktober 2007 Vi skal bestille graco ell. britax på Ebay.com (nytt selfølgelig) med dollarkursen i dag blir det 1/3 av prisen.De er de 2 kjente merkene fra norge de har, de har selvfølgelig andre merker osgså, men de har jeg ikke hørt om
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #9 Skrevet 21. oktober 2007 .....litt dårlig formulert av meg kanskje. Det var innerst i BIL-setet jeg mente, ikke oppi barnesetet. Det kan da ikke gjøre noe?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #10 Skrevet 21. oktober 2007 Må dere betale toll for setet? Hvor mye er den på i så fall?
2hærligegutter Skrevet 21. oktober 2007 #11 Skrevet 21. oktober 2007 Må nok betale noe toll, er ikke helt sikker på dette. Det er sambo som order sånt,. Var å sjekka nå og et Graco setekommer på under 600 kr inkl. base, men må legge til frakt og toll, men prisen på frakt kan du få av seller ved bare å sende en mail. vi bestiller nok snart enda vbabyen ikke kommer før mars/april. Må passe på nå som dollaren er så lav
Bobine Skrevet 21. oktober 2007 #12 Skrevet 21. oktober 2007 Jo, det gjør noe. Basen står ikke stødig når du legger "ting" i bilsetet. Men det du KAN gjøre, er å skru på den der tilteknappen på bilstolen, så blir det ikke så bratt. Se bruksanvisningen: http://www.akta.se/
2hærligegutter Skrevet 21. oktober 2007 #14 Skrevet 21. oktober 2007 Sjekk også babysamesbjerg.dk. ser ikke ut som det blir noe dyrere
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 23. oktober 2007 Flott med så mange tips, kan fort gå seg vill i jungelen her...hadde først tenkt å kjøpe brukt, men akk nå vet jeg ikke om noen kjente som skal selge, og har egentlig ikke lyst til å kjøpe av noen jeg ikke kjenner (men mindre de ikke selger setet ubrukt da, noen som gjør det også). Blir det virkelig billigere å kjøpe over nett?? med tanke på frakt, toll osvosv?? Sjekker dere selv når dere får setet om det har blitt skadet i frakt, eller ber dere om hjelp fra feks Naf?? Er jo ikke alltid at skader er synlige, vil jo være på den sikre siden! På de maxicossistolene, får man sånn skjerm på? For å skygge for solen, (i tillegg til vindusskjermer of course)? Og er de godt polstra? Har sett noen maxistoler, og syntes ikke at de var noe særlig polstra, men mulig jeg har sett gamle stoler? Tror jeg må ta en tur i butikken og titte litt jeg.. Noen som vet prisene på Barnas Hus? Vet at de har fast pris på Maxicossi til 990,-, men hva koster basen??
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #16 Skrevet 23. oktober 2007 Maxicosi cabrio fix har skjult solskjerm i stolen til å dra frem. Testvinneren heter fix og reflex har den til 1500 kr.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #17 Skrevet 23. oktober 2007 Takk for tipset, ser at Barnashus har den til 2599 med isofix. Men det isofix-systemet, kan det kun brukes i nye biler?? Eller er det mulig å bruke en slik base i litt eldre biler uten isofix-system? Vi planlegger å bytte bil iløpet av neste år, men vet ikke helt når, eller om den bilen vil ha slikt system..Kanskje dumt å kjøpe med base da?? Eller kan alle stolene monteres i base, slik at basen kan kjøpes i ettertid?? Synes at både reflex og barnashus har så gode tilbud for tida, har nesten lyst å kjøpe nå, selv om knøttet ikke kommer før etter påska..
*lykkelig mamma* Skrevet 23. oktober 2007 #18 Skrevet 23. oktober 2007 Har kjøpt maxi-cosi cabriofix på barnas hus nå. Basen kan monteres både med seler og isofix. Dvs. både nye og gamle biler. Vi har kjøpt nå, å knøttet vårt kommer heller ikke før etter påske.
Linn_alexandra 06/02.2008 Skrevet 23. oktober 2007 #19 Skrevet 23. oktober 2007 jeg har fått meg maxi cosi 0-9kg... Det får holde i starten, så kjøper jeg heller et mer fancy et når den tid kommer!
klumpen og gullet Skrevet 23. oktober 2007 #20 Skrevet 23. oktober 2007 Denne skal vi også ha. Fordelen med base er jo blant annet at det er praktisk talt umulig å feilmontere. Best i test har jeg blitt fortalt også.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #21 Skrevet 23. oktober 2007 Pussig måte å formulere seg på... Det får holde i starten? Hva om du kræsjer i starten da? Da hjelper det vel ikke om du hadde TENKT å kjøpe noe mere "fancy" etterhvert? Nå er jo maxi cosi svært bra seter da, men det er allikevel måten du sier det på som er litt merkelig...
Linn_alexandra 06/02.2008 Skrevet 23. oktober 2007 #22 Skrevet 23. oktober 2007 Pussig måte å formulere seg på... Det får holde i starten? Hva om du kræsjer i starten da? Da hjelper det vel ikke om du hadde TENKT å kjøpe noe mere "fancy" etterhvert? Nå er jo maxi cosi svært bra seter da, men det er allikevel måten du sier det på som er litt merkelig... Grunnen til at jeg sa det på den måten er at jeg ikke driter penger, og at dette setet fikk jeg av tanten min som har brukt det til sin sønn i to uker.. Og jeg vet at dette er et veldig bra sete, mne jeg har mest lyst på et kjempefancy sete som jeg faktisk ikke har råd til enda! og da får dette setet holde i starten.. Ingenting galt med det, og det er nesten helt nytt.. greia er bare at jeg ikke liker det.. DERFO den formuleringen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå