Gå til innhold

Gjør hun dette med vilje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår på litt over 2 år har gått fra sprinkelseng til juniorseng. Dette skjedde for nærmere to mnd tilbake og har ikke vært noe problem før nå. Hun klarer å komme seg ut av sengen på egenhånd, og kommer gjerne inn til oss på morgningen. Ikke noe problem så lenge hun sover like lenge som før, men de siste dagene har hun begynt å komme tidlig og har gjerne bærsjet. HUn blir da skiftet på og lagt tilbake i sin egen seng med beksjed om at det er natten. Det fungerer dårlig, bare gråt til vi står opp. Mannen min mener at hun bærsjer med vilje, slik at hun kan stå opp, jeg er usikker på dette. Hva tror dere? Og hvordan få henne til å bærsje på dagen slik hun alltid har gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avføringsmønstret kan endre seg med tiden ! Datteren vår bæsjet midt på dagen før , men nå går hun gjerne på do rett etter frokost !

Kan mannen din bæsje når det passer han ? Eller er det sånn at når han må så må han ? Jeg bare lurer på hvor han får det at hun bæsjer for å få stå opp fra ?

Det er viktig at hun har et fast avføringsmønster og rutiner , så sånn sett er det bra hun gjør det regelmessig og til omtrent samme tid !

Jeg har sett barn som sliter med obstipasjon , og det er ikke morro !

Skrevet

Nei, vet du hva. Akkurat det tror jeg ikke barn en gang klarer å gjøre med vilje.

dere må for all del ikke kjefte på henne fordi om hun bæsjer på natten værtfall. Skal ike straffes fordi om man har avføring lissom......

Skrevet

Vi opplevde dette i en periode (et par uker) og nå bæsjer hun ikke på natta lenger.

Skrevet

Glemte å si: Nei! Jeg tror ikke hun bæsjer tidlig med vilje. Stakkars liten! Hun hadde sikkert hatt lyst til og godt av å sovet lenger, men det er vel som med oss at har man først våknet er det vanskelig å sove igjen, selv med tørr bleie.

Skrevet

Stakkars tulla.selvsagt bæsjer hun ikke m vilje. men kanskje hun blir fortvilet fordi hun pleier å få sove i senga deres om morgenen. men nå blir hun lagt tilbake i egen seng-bare fordi hun har bæsjet....

Skrevet

Min datter har bæsjet mellom 22-01 om natten siden hun ble født,, er nå 3år.. prøvd alt for å snu det, men har innsett at det er bare sånn hun er.. når det er sagt tror jeg kanskje at hun ikke forstår forskjellen på når hun kan komme i deres seng.. hun forstår kanskje ikke helt hvor skille går.. nå er det jo mørkt uansett også,så kan ikke si det heller.. at det er natt for det er mørkt.Tror jeg bare ville sett det litt ann.. se om dere kan finne på ett eller annet som indikerer at det er natt( vet det finnes en lampe som er delt i to den, stilles på klokke , lampen har to motiver som skifter for om det er dag eller natt, slik at barna skal vite hva det er når de våkner.. men aner ikke hvor man får kjøpt den!)

Skrevet

Takk for alle fine svar. HUn har nå gått tilbake til å bærsje på dagtid, men våkner fortsatt tidlig. Vi har gått til innkjøp av bunny clock og tror det funker. Men til alles info; hun har aldri fått komme over i vår seng!! Så at det var noen som skrev det og da har dere misforstått.

Skrevet

Vår har aldri bæsjet sånn, men hun har perioder hvor hun våkner mellom 01 og 04 og tror at det er morgen... Ganske slitsomt å prøve å få en to åring til å sove igjen da. Alle barn har perioder hvor ting blir litt anderledes. Hun reagerte sikkert bare litt seint på sengebyttet. Snuppa la seg kjempe fint i sin stor jente seng når hun fikk den, men etter noen mnd så slo hun seg fulstendig vrang når det var legge tid. Den perioden er over nå heldigvis. (nå har vi bare denne våkningen på natten...)

Skrevet

Bæsje med vilje skal vel godt gjøres...Det er ikke ALT ungen din gjør som er for å plage dere da....Stakkars jente hvis dere tror det...

Skrevet

For et latterlig svar!! Å våkne en og en halv time tidligere hver dag er ganske slitsomt for henne også, det tenkte du kanskje ikke på???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...