-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 jeg har valgt 80% og har jobbet ca 60% stilling di siste månedene før jeg ble sykemeldt! noe spesielt du tenkte på eller?=)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 Nei,ikke noe spes egentlig:-)Bare lurte på om det var flere enn meg som ikke jobbet nødvendigvis full stilling,men velger 80 % selv om.. Har du peiling på sånn ca hva du vil få utbetalt?? Jeg sendte søknad til nav hinn dagen..lurer på når jeg får bekreftelse på vedtaket og hva jeg vil få hver mnd.. Å vet du om utbetalingen fra nav hver mnd er 25??
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 joda jeg valgte bare 80%, var veldig usikker til å begynne med=) nei har overhode ikke peiling på hva jeg får utetalt med det blir nok ikke mye=/ trøster meg med at man i tillegg får barnetryggd på nesten 1000 kr.. sambo er arbeidsufør så han får ca 2000 kr extra i måneden nå som vi får barn så jeg tipper at 80% mine går opp i opp med 100% når jeg legger sammen alt... jeg har sendt inn søknaden for ca 3 uker siden og har ennda ikke fått svar fra nav=/ skal ringe å mase på dem nå oveer helga! hor langt er du på vei? er ikke sikker på når utbetalingen er men mener å ha lest den er rundt den 29-30 hver måned..
1 gull 07,1 gull 2010. Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 ok,ja jeg var veldig usikker..men tok 80% å hev inn søknaden:-)er student i tillegg så håper det ordner seg med fødsels stipend fra lånekassen i tillegg.. Men permen min starter 9 november og da sa han på nav at utbetalingen var 25 november.. jeg har pleid å fått lønn hver 15 i mnd.. jeg er 34+2 dager på vei..du da??
Ladybug~N&E Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 man får ikke vedtak før man faktisk har født. de må jo vite om barnet er levende utrolig nok!!! jeg fikk vedtaket i posten etter at sykehuset hadde sendt papirer til nav trygd på at jeg hadde fått barn. men man kan ringe og høre om hva man får utbetalt da. det ligger jo klart. utbetalingen skjer den 15
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 21. oktober 2007 #7 Skrevet 21. oktober 2007 jeg er 35+1 og skal egentlig ut i permisjon den 5. november, men er sykemeldt fram til da.... hmm, trodde man fikk vedtak før fødselen, da jeg ringte nav for å sjekke at alt var i orden sa hun at søknaden var under behandling og at jeg kom til å få brev i posten når di var ferdige...
To tupper Skrevet 21. oktober 2007 #8 Skrevet 21. oktober 2007 Utbetalingen er ca 25 i hver mnd. Du vil få betalt før barnet er født. Det må de siden man må ta ut 3 uker av permisjonen før termin. Jeg hadde termin på fredag 19, og har allerede fått utbetalt for 3 dager i september. Hvis jeg går over lengre enn til 25 kan de jo ikke la være å utbetale lønn til meg. Det er jo noe man har krav på. Vedtaket skal være i orden i god tid før termin. Det er derfor viktig at vi som gravide leverer inn skjema helst 3 mnd før termin. Vet ikke hvordan det er med engangsstønad, men det var jo ikke det det var snakk om her. Forrige svangerskap tok jeg ut 80 % selv om jeg bare hadde jobbet 60%. Hva man får utbetalt blir jo avgjort av hvor mye man tjente før permisjonen startet. Dette kan du enkelt regne ut ved å ta 80% av din lønn for 60% stilling. Håper du ble litt klokere. Jeg angret ikke på at jeg tok 80%. Har det denne gangen også, men nå har jeg 89% stilling så det blir jo litt anderledes. Litt mer peng i potten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå