Gå til innhold

pergo og press i magen? el eller ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på pergo denne mnd, og er nå på dag 18 så el er vel rundt hjørnet.

Men siden i går så har jeg hatt ett press i magen, akkurat som jeg har gangsperra nesten. Men det er bare i eggstokkregionene-på begge sidene.

Kan jo serlvfølgelig være el, men ikke ifølge sekret.

Har ofte el-slim, men ifølge pernille-siden, så skal ikke jeg ha el før om 3-4 dager(hvis jeg ser på utfloden).

Hva tror dere om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På pernille-siden står jo dette:

Eggløsningssmerter

Mange får smerter i nedre del av magen i forbindelse med eggløsningen. Det er helt normalt og ufarlig. Dessverre er ikke disse smertene noen garanti for at man virkelig har eggløsning, og man kan heller ikke fastslå nøyaktig tidspunkt for eggløsning ut fra smerter.

Dette fordi:

Noen har smerter mens eggmodningen i forkant av eggløsningen foregår, fordi de stadig større eggposene tar opp plass på eggstokken og i buken.

Noen får smerter av at egget/eggene brister seg gjennom eggstokkveggen.

Noen får smerter etter at eggløsningen er overstått. Dette kan komme av to årsaker:

den sprukne eggposen lekker ut blod og væske ut i bukhulen, og det virker irriterende på bukhinnen

egglederne trekker seg rytmisk sammen for å hjelpe egget på vei inn mot livmoren

Noen har smerter på alle de tre nevnte stadiene under eggløsningen.

Skrevet

Takker for svar.

Jeg har jo vanligvis litt el-smerter ellers når jeg får el, men det er bare murringer, og det varer ikke så lenge. Men får el-slim og da.

Men dette synes jeg var litt rart. Er jo på begge sidene og.

Er vel også litt tidlig at egget fester seg nå, eller?

Har vanligvis sykluser på 28-35 dager.

Får håpe det fører noe godt med seg da.hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...