Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Her er det ribbe som er jul for meg! Men i år blir det svensk julebord... Får se om jeg får sneket inn litt ribbe likevel
dritgrei hei hei! Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ribbe ribbe ribbe!!!!1
cecan24 Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 ribbe, pølse og det som hører med :-) Var i sverige i fjor og jula ble ikke den samme. Var liksom vanlig koldtbord med den ekle jansons fristelse... men mange som liker det også. Jeg ville sneket inn ribbe hvis jeg var deg:-) var ikke ment for å ødelegge noe for deg, men min erfaring med svensk julemat var ikke god. Sikker forskjellig mat fra familie til familie også.:-)
mai mammaen til to Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 pinnekjøtt og aldri noe annet. hadde blitt så skuffet jeg om jeg hadde fått noe annet enn pinnekjøtt på julaften. heldigvis så spiser både sambo sin familie og min det.. så da er det ordnet..
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 Ingen jul uten pinnekjøtt
Lille`mor & lillebøll Skrevet 21. oktober 2007 #7 Skrevet 21. oktober 2007 Hmmm,på min mans side er det tradisjon meg kalkun! ikke en jul uten kalkun sier de... Er sååå glad for at jeg skal hjem til min i år;)Ribbe og pølser!!
Snart3små Skrevet 21. oktober 2007 #8 Skrevet 21. oktober 2007 her nede blir det ingen jul uten juletorsk, poteter, grønnsaker og lefse. mmmmmmmmmm. gleder meg nå....
*Mamma-i-Mars* Skrevet 21. oktober 2007 #9 Skrevet 21. oktober 2007 ribbe (spiser ikke pinnekjøtt), pinnekjøtt t de som vil ha det, brudavollmår, pølser rabbestappe, poteter,gullrot,rødkål og surkål + masse fett =)=) julemiddag er sååååå godt =)=) Svigermor lager ribbe til meg om jeg vil ha det =)=)
Maria-B Skrevet 21. oktober 2007 #11 Skrevet 21. oktober 2007 Hos foreldrene mine er tradisjonen reinsdyr. Kjempegodt, men er kanskje litt brutalt å spise Rudolf på julaften, hehe I år skal vi til svigermor, der blir det kalkun Ribbe spiser vi flere ganger i Desember
*Vetlis* Skrevet 21. oktober 2007 #12 Skrevet 21. oktober 2007 Før hadde vi den tradisjonelle ribba, med medister osv, men ganske tidlig beg jeg å klage på fettet og smaken osv, så jeg fikk stek :-D Men nå, som jeg har beg. å stelle i stand til jul selv, så blir det pinnekjøtt! Hmmm det er digg det!
susemor666 Skrevet 21. oktober 2007 #13 Skrevet 21. oktober 2007 RIBBE...... det som er jula.... hehe å julepølse, medisterkaker og surkål. Kan tro jeg gleder meg. Det er jo så godt=)
Kobra Skrevet 21. oktober 2007 #14 Skrevet 21. oktober 2007 Pinnekjøtt!!! Selvsaltet og selvrøket... BLir ikke jul uten....sukk... *gledeseg*
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #15 Skrevet 21. oktober 2007 Hele oppveksten min har vi annenhvert år hatt ribbe og annenhvert år hatt kalkun! Begge deler er like godt synes jeg. Men, nå har det seg slik at mannen min er svensk, så nå kommer vi til å droppe ribben og veksle mellom å ha kalkun og det tradisjonelle svenske julebordet som består av bla. julskinka, jansons frestelse, ribbe, sill og poteter og masse, masse annen god mat! Helt greit for meg faktisk :-) I år blir det svenske tradisjoner!
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 21. oktober 2007 #16 Skrevet 21. oktober 2007 i jula må jeg ha BÅDE pinnekjøtt og ribbe=) som regel er det pinnekjøtt julaften og ribbe 1.juledag, skjikkelig fetkost=) nyttårsaften er det kalkun=)
Tulletutta Skrevet 21. oktober 2007 #17 Skrevet 21. oktober 2007 Pinnekjøtt, blir absolutt ikkje jul uten pinnekjøtt...
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #19 Skrevet 21. oktober 2007 Kommer ann på hvor vi er i jula.... ER vi sammen med mine foreldre er det RIBBE ) Og sviger er det pinnekjøtt... Har det slik at vi er er sammen med di annen hvert år... Å i år blir det Ribbe ) Er det beste jeg vet ) Skal feire jul hjemme hos meg å sambo i år sammen med min familie... Kjøpte hus i Januar så må feire jul her første gangen )
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 21. oktober 2007 #20 Skrevet 21. oktober 2007 Ingen jul uten selvlaget pinnekjøtt!! Vi har sauer selv, så vi slakter, salter og tørker. Så på julaften er det pinnekjøtt, medisterkaker og pølser, kålrabistappe, surkål, poteter, grønnseker og masse pinnekjøttfett.. *sikle* Åååååå.. som jeg gleder meg. Er ikke pakkene som er mest spennende lengre, men julematen. =) hehe.. =) Mamma stakkars får helt prestasjonsangst av at jeg går i ukesvis å stønner over hvor mye jeg gleder meg til middag på julaften... hehe... =)
Lillen78 Skrevet 21. oktober 2007 #21 Skrevet 21. oktober 2007 I år blir det nok ribbe, men det er fordi vi feirer med sambos familie i år- og de pleier å ha det. For meg er det ikke skikkelig jul før pinnekjøttet er inntatt, så 1.juledag blir det nok det:)
EnLitenPrins Skrevet 21. oktober 2007 #22 Skrevet 21. oktober 2007 Pinnekjøtt,ribbe,kålerabistappe,rødkål,surkål,poteter,Brudevollmår Da er jula fullkommen...Og Julebrus da !
CB-BabyBoy Skrevet 21. oktober 2007 #23 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg liker ikke julemat eller pinnekjøtt, så jeg pleier å spise kylling og waldorf salat meg minigulrøtter ved siden av. De andre spiser gjerne julemat da - ribbe og alt det. For meg er ikke jula så mye om maten, men selskapet og stemningen. Men samtidig så vet jeg at mannen gleder seg lenge til en skikkelig juletallerken Så i stedet for at alle de andre skal ha kalkun som jeg liker, så fikser jeg heller mitt eget. Da blir alle lykkelige Jo det er en ting jeg MÅÅÅÅÅÅ ha; Grans Julebrus på glassflaske. Det blir ikke skikkelig julaften uten den altså Og riskrem til dessert da hihihihi
Galskapens overhode Skrevet 21. oktober 2007 #24 Skrevet 21. oktober 2007 Har v okst opp med kalkun til jul og nyttår.. NÅ synes jeg dette er litt i overkant mye fugl på kort tid.. Skal starte egen tradisjon med kalkun jul og pinnekjøtt nyttår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå