Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Tenkte jeg skulle lage en scrapbook til mamma til jul med bilder av barna. Hvor mange sider bør den være? Hva slags tema skal sidene ha? Tenkte å kjøpe en bok med sorte sider og bruke glitterpenn og klistremerker som pynt, men hva annet skal jeg gjøre? Er helt fersk i dette.
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Først velger du ut bilder som du skal ha. På en side kan du ha alt fra 1 bilde til flere, gjerne i samme "serie", feks mange bilder av barna som bader/spiser/sover. Du kan klippe i bildene slik at de får forskjellig størrelse og former alt etter hva som passer. Du kan bruke papir i mønster og farger som matcher farger på bildene, skriv tekst som passer til bildene, små dikt og sitat er koselig. Dersom du søker på scrapping så kommer det opp mange fine sider med bilder som du kan se på og få inspirasjon. Du kan pynte med bånd, knapper, stoff blpmster, perler osv.
Mockanin Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg har litt fårlig tid nå til å svare deg, men send meg gjerne en pm. Venter besøk som er rett rundt hjørnet nå. Jo, jeg vil på det sterkeste fraråde deg og kjøpe sånn bok med sorte sider og spiral i ryggen. Jeg kjøpte sånn på Nille og skulle lage album til broren min med bilder av datteren hans. Det hele endte med at jeg måtte ta ut halvparten av sidene og enda da sprikte albummet stygt. Det er rett og slett ikke plass til stort annet en bilder som bygger utover, om det i det hele tatt er plass til det. Kjøp heller et scrappealbum i 8 x 8 " i en scrappebutikk på nett eller i fysisk butikk. Jeg er selv ingen fan av glitterpenn og klistremerker. Du får kjøpt utrolig mye fint stæsj til å pynte med. Hva med å melde deg inn på www. scrapping.no og se på salgsforumet det? Kanskje du får kjøpt noe billig?
klg,2 boys now:) Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 du får kjøpt en kjempe fin scrappbooking pakke på cals olshsen til 199 en tyep til gutt og en til jente.der er det alt du trenger.mange fine ark og bånd og saks som du kan klippe mønster med:)følger også med album
Crazyyyyyyyy:) Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg bruker bare de albumene fra nille jeg da og er veldig fornøyd med de:) Er vel litt sånn smak og behag. Nille har også mange fine pakker med ark og pynt etc. Myyye billigere enn på bokhandel! Ett annet tips er å rive istede for å klippe i bildene. får en veldig fin effekt! ett tips til. Ikke bli for overivrig med pynten. Da forsvinner liksom bildene i alt stasjet!
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg scrapper sånn litt og har album fra nille med svarte sider. Har noen sider med bilder og klistremerker hvor jeg skriver litt og andre sider hvor jeg bruker mønsterark, litt storebokstaver også videre. Har lagd mange album og det går bra. Bruker ikke mange ark på en side så blir ikke så tykt. Hvis du vil se hvordan jeg har gjort det kan du sende en pm så kan jeg legge deg til på msn..
Grorüd.. Skrevet 21. oktober 2007 #7 Skrevet 21. oktober 2007 Hei Riga! Jeg har deg på msn ikke sant? Jeg har en del bilder av det jeg har scrappet så du kan se på det hvis du vil....? Har ikke fått tatt bilder av de nye sidene i det nye albumet da men... =)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 21. oktober 2007 #8 Skrevet 21. oktober 2007 Du får si hei hvis du ser meg på msn...bytta nettopp nick til "Palodze Ņau - STØTT TV-AKSJONEN I DAG!" :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå