Gå til innhold

Det ble ei lita jente!!! (lang fødselshistorie)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sto opp kl 07.00 den 11/10 for at jeg skulle til sykehuset i halden for å ta glukosebelastning, hadde fått rekvisisjon til det pga babyen var estimert til å veie ca 3500 g da jeg var en tur på sykehuset 4/10.

Ca 07.30 begynner jeg å kjenne sammentrekninger i magen, skjønner snart at dette er rier, men regner med at det blir å ta mange timer før de er regelmessige.

Ca 09.00 er det 7 min mellom riene, og får da ikke lov å ta glukosebelastninga. Ringer samboeren for å få han til å hente meg, kjører innom en bensinstasjon for å finne meg noe mat. Bestemmer oss for å kjøre en tur til sverige å handle. Nesten ved svinesund ringer jeg sykehuset, for da er det 5 min mellom riene, og dem vil ha meg inn for sjekk.

Snakker med pappa og kjører innom han med husnøkkelen min i tilfelle han må kjøre hjem til oss og hente fødebagen.

Ankommer B7 ca 11.00 og blir lagt til registrering. Hun sjekker åpningen, ca 3 cm, så det blir fødestue på meg. Jordmora er knapt innom tre-fire ganger før hun går av vakt kl tre, men i mellomtiden har jeg fått klyster, vært en tur i badekaret, fått akupunktur og nådd 5 cm åpning.

Litt over tre kommer Ann inn, en kjempekoselig svensk jordmor. Hun er inne på fødestua sammen med oss nesten hele tiden, og ordner masse for at jeg skal ha så lite vondt som mulig. Hadde en til tur i badekaret, og hun viste da samboeren min hvordan han kunne dempe smertene mine med dusjen, det var skikkelig deilig, for riene hadde begynt å bli vonde.

Ann sjekker åpningen ca kl 18.00 og når jeg da fortsatt har 5 sm, bestemmer hun seg for å ta vannet. Riene blir da skikkelig vonde, så jeg klarer bare ligge sammenkrøllet i sengen når dem kommer.Får da hilse på min gode venn lystgassen. Fikk sterilvannspapler i lårene+nede i magen, FY det var vondt!!

Smertene ga seg litt etter at jeg hadde fått dem, og Ann gikk for å sjekke til en annen som var kommet inn. Etter ca 15 min holdt jeg på å rive alarmsnora ned av veggen, og hun sykepleieren som kom inn ble møtt av meg som hyler "JEG MÅ PRESSE NÅ!!!" Hun løper ut, og Ann kommer løpende inn, sjekker åpningen og kommenterer : her er det fødsel, skulle visst ikke gått ut jeg" Hun ringte på en barnepleier og dem ordnet fort istand til å ta imot babyen. Ann var kjempeflink til å fortelle meg når jeg skulle presse, og når jeg måtte være forsiktig. Hun prøvde da også å skulle ta fra meg lystgassen, men da tryglet og ba jeg om å få beholde den. Sambo satt og irriterte meg masse, for at jeg skulle presse hardere, og tro meg, det hjalp masse! Ble til og med irritert på lystgassen og kasta den i veggen...

19.36 kom lille babyen ut, og sambo utbryter "det er en jente!" Ble rimelig sjokkert da jeg, for jeg var sikker på at det var en gutt selv om ingen hadde klart å finne det ut på ul. Hun hadde navlestrengen rundt halsen, men tok max 1 min før hun hylte til, den jenta har stemme ja!

49 cm lang, 3390 g og 36 cm rundt hodet. Helt perfekt lita Siri som bare sover og spiser, og er blid som en sol hele tiden :)

Så nå sitter jeg hjemme i nyhuset med en 10 dager ny jente og bare koser meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer såå mye med den lille prinsessa di=)

Skrevet

Gratulerer kjempemasse med vidunderet :-)

Skrevet

Tusen takk :) Er helt topp å være hjemme om dagen, verdens snilleste lille tulle som kun gir lyd fra seg når hun er sulten :) Kunne ikke vært bedre :)

Skrevet

gratulerer så masse med tulla di

Skrevet

gratulerer så mye med tulla di :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...