Lille Jumbo Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Lillegutt på 2 år her hjemme har fått påvist astma for en tid tilbake. Han har siden da brukt Airomir som behandling når han har vert tett. Har hatt mange infeksjoner og da blir han tett.Men har "redda" det med airomiren. For 14 dager siden ble han tett og vi begynte å behandle han. Men jeg synes ikke at han ble noe lettere. Han ble slapp og irritert. Spiser mindre enn det han bruker ( han er ikke noe storspiser i utgangspunktet) Men drikker masse da. På Onsdag i forrige uke måtte jeg hente han i barnehagen for da hadde han bare sovna, han kaldsvetta og de fikk han ikke våken.Da jeg kom og jeg endelig fikk han våken var han helt sløv og hadde et grått slør over øynene. Jeg ble litt redd og dro rett til legen med han. Legen kunne fortelle at han ikke hadde noe infeksjoner som han kunne finne ved CRP,men var veldi tett av astmaen.Så vi fikk mere medisiner og gi han. Så nå har han fast astmamedisinet Flutide morgen og kveld + Airomiren. Har også fått noen kortison tab i 4 dager og har en lett antibiotikka for og få bort evnt infeksjoner som kunne være i kroppen. Men jeg synes ikke han er noe bedre. Det er akkurat som at han har influensa uten feber.....Han er slapp, irritert, vil bare sove, spiser ikke og er bleik. Har nesten lyst til å ta han med på legevakta eller vente til i morgen å å til legen igjen. Han har legetime om 1 uke og skal jeg vente til da for og la han gå på medisinene litt lengre for å se om det blir bedring. Er litt usikker nå. Hva hadde du gjort??
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg hadde ikke tvilt, legevakten neste. Han har det tydeligvis ikke godt, og jeg hadde villa at en lege fikk se på han. Jeg har ingen kjennskap til astma, og vet ikke hva som hjelper og ikke hjelper, men jeg tror jeg hadde villa fått han innlagt også jeg altså.
Nit@™ Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg hadde nok reist på legevakten. Man skal se på almentilstand, og når den er såpass nedsatt på ett lite barn er det på tide å få behandling. Kanskje han rett og slett er så sliten av å være tett at han trenger en ekstra dytt for å komme opp igjen? Ring legevakten du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå