Gå til innhold

Har DU tatt stilling til organdonasjon??

Anbefalte innlegg

Skrevet

HAr nettopp sett reprisen på den dokumentaren som gikk på TV2 i forrige uke, og den var sterk, gitt...

Har selv Donorkort i pengeboka, og har gitt beskjed om mitt valg til de nærmeste. Har du?

Viktig sak dette....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt donorkort i lommeboken i årevis!

Skrevet

Jepp, har hatt det en del år nå!

Skrevet

Har hatt donorkort, men det har forsvunnet i ett av rydderaidene jeg har hatt i lommeboka. Har informert alle jeg kjenner da... Burde heller vært mulig å legge det inn i en database. Kunne tatt en registreringsrunde ved neste selvangivelse. :D

Skrevet

Ja, har donorkort i lommeboka,og mine nærmeste er informert.

Skrevet

Eventuelt..opprettet en lov om at organdonasjon var noe som man måtte reservere seg mot dersom man ikke ønsket det. :)

Skrevet

Så absolutt, jeg behøver ikke organene mine etter at jeg er død. Ser ingen god grunn for å la være egentlig.

Men jeg lurer på om kronisk syke kan donere organer?

Skrevet

Ja, det har jeg hatt i årevis.

Skrevet

Har også tatt stilling til dette, mine organer skal de bare ta! Har sett dok 2 sikkert 10 ganger, sendt mail til Truls og fortalt han at han har en fantastisk kone og at det var meget sterkt og la dem la meg få ta del i en slik fantastisk historie. Men jeg ble så trist av at hun ikke fikk en sjanse Karen.

Kronisk syke kan dessverre ikke donere organer, ikke de som har røkt i årevis heller eller om du har hatt kreft.

Skrevet

Forresten helt utrolig at dem på norske sykehus kan obdusere pasienter uten samtykke fra pårørende, de pårørende må faktisk si at obduksjon ikke skal foregå ellers kan de obdusere uten tillatelse.

Men og ta organer fra noen uten lov kan de ikke, skjønner meg ikke på regelverket for slikt, skulle vært obligatorisk og spurt om lov til og obdusere også.

Skrevet

Det var det jeg tenkte... jeg har en kronisk sykdom og ble stoppa når jeg ville gi blod og det er jo igrunn logisk at man ikke kan gi fra seg organene heller da. Men jeg finner det ikke noe sted. På organdonasjon.no står det ikke noe om det.

Skrevet

Nei det burde kanskje stått, men det er jo noe legene tar stilling til uansett når man er innlagt på intensivavdeling som man må om organdonasjon skal være aktuelt. Kan ikke omkomme i en ulykke og benytte organene i etterkant. Man må være innlagt på sykehus og først når hjerneaktiviteten er borte kan de donere organene.

Skrevet

Har donorkort og mine nærmeste vet om at jeg vil donere.

Skrevet

mine nærmeste er infromert at jeg ønsker å denere organes hvis det skulle skje noe med meg!!

Skrevet

Har hatt mitt donorkort i lommeboka i mange år.

Skrevet

Har donorkort i lommeboka!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...