Attpåklatten :-)™ Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 vært manipulerende? Og hvordan "løst problemet"? Det er mange måter å manipulere på, og noen er mer "snedige" enn andre. Men, de som er sånn bygget at alt skal dreie seg om dem, deres og sitt, samtidig som de prøver å fremstå som skinnhellige og kritiserer andre, de er de verste synes jeg. Hvor det alltid er en tanke bak "gode" handlinger, som dreier seg om dem selv....Hadde selv en slik venninne, som jeg faktisk har brukt veldig mange år av livet mitt på å "oppdage" da jeg tydeligvis har trodd på det beste. Vanket med henne i nærmere 20 år før jeg klarte å "slå opp". Husker at hver gang jeg prøvde å ta opp ting med henne, ting jeg ikke kunne støtte, så gikk hun inn i offer-rollen sin.....om hvor fælt hun hadde hatt det i oppveksten, hvor dum sjefen hadde vært mot henne, eller venninnen osv...Det er litt skremmende å oppdage etter så lang tid, hva slags brikke man har vært og latt seg bli brukt som. Man blir skeptisk av slikt og vär overfor nye mennesker.... Men det som er mest trist av alt er at eksvenninnen fremdeles holder på som før......manipulativ og dominerende i alle relasjoner.....selv om det ikke er mange igjen rundt henne...Snakket med en fellesbekjent som ringte meg, men kjente at jeg godt kunne stått over den informasjonen hun kom med om vår felles eksvenninne... Kjenner at jeg er ferdig med stadiet vi var på i tenårene, hvor det var baksnakking og dømming av hverandre.......fysjameg.......
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg hadde ei sånn veninne! Jeg var ung (og dum på mange måter). Vennskapet endte med at HUN kuttet ut meg ..hehe..og jeg satt igjen med en slags sorg etter å ha mistet henne, men i ettertid ser jeg helt klart at hun ikke var sunn for meg. Vi var veninner i ganske kort tid-ett par år bare, men disse årene var jeg hennes og bare hennes, hun kunne bare ha ei veninne i gangen, og henne fikk hun et slags eierforhold til...Hun klarte faktisk å bryte ned selvtilitten min på en snedig måte. Husker hun krevde div av meg, og pleide å klage på at hun alltid var så snill og hjelpsom mot meg og at hun ikke fikk noe tilbake..Hun satt seg selv i fokus hele tiden og manipulerte på de utroligste måter, bla. tolererte hun ikke at jeg hadde et vennskap til besteveninnen min og hun prøvde også å ødelegge forholdet jeg hadde til min daværende samboer.......Hun har nok mange psykopatiske trekk, det ser jeg i ettertid. Til slutt ble hun lei av meg og fant seg ei ny "besteveninne"...
gunnelisa*fikk jente 06.01.07* Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har oxo ei sånn x-venninne, kutte henne ut helt i sommmer. Hun var helt utrolig, greide å juge seg ut av absolutt ALT! Er så glad for at jeg tilslutt kutta henne ut at det er ingen som aner. Så nå håper jeg bare at de venninnene vi hadde felles, oppdager åssen hu er og kommer seg unna de oxo. Jeg har ikke kontakt med noen av de lenger pga henne,hu greide å spre så mye rykter og løgner at det var jeg som blei frysi ut, for alt var jo selvfølgelig min feil, det var jo jeg som aldri stilte opp for henne (sjøl om jeg egentlig hadde fulltids støttekontaktjobb med hu) osv osv...kunne skrivi ei hel bok om hu kjenner jeg, men det får holde nå Er kvitt henne, og det er hovedsaken. Livet er mye enklere uten å måtte gå på nåler og finne seg i all dritten fra sånne (u)folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå