Gå til innhold

12+3 og liten blødning...hjelp! Noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stress!! Har hatt en bødning i uke 6, men da var det ikke friskt blod. Sjekka på UL og alt var bra i uke 7. I går oppdaget jeg først brunt blod, og sent på kvelden friskt blod. Det var ikke mye, kanskje som 2 kronestykker i flekker. Har hatt mye murring i natt og våknet av det. Har brunt blod igjen i dag. Dritredd for at det er en MA på gang. Noen som har opplevd noe liknede eller kan roe meg ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hatt samme opplevelsen som deg. Blødde litt da jeg var 4-5 uker på vei, og da jeg var 11+2 blødde jeg litt igjen... Men jeg har en frisk og flott baby inni magen jeg, har sett henne på ultralyd og vet at hun er hel. Småblødninger kan jo være så mye, såre slimhinner, lavtliggende morkake, blødning etter samleie osv, så det kan være mange ufarlige ting som gjør at du blør!! Men ring føden eller legevakt dersom du ikke klarer å slå deg til ro, og se hva de sier.

Skrevet

Takk for at du svarte:) Skal faktisk på privat UL i mrg som jeg har bestillt for lenge siden (heldigvis!), så jeg får holde meg til da. Lykke til videre med jentebabyen din!

Skrevet

Jeg har hatt MA og den startet med at jeg mistet alle symptomer og kroppen gikk tilbake til normalen på alt. Noen dager etter dette begynte jeg å blø, først brunt blod, så mere friskt. Jeg fikk utskrapning.

Når jeg ble gravid igjen, fikk jeg blødning i uke 7, ledsaget av sterke smertefulle sammentrekninger i livmoren. Sjekket på ultralyd, alt var i orden. Så var det ikke mer blod på en uke. Men så begynte jeg å blø igjen. Denne gangen ventet jeg bare for å se hva som skjedde. Jeg blødde små blødninger innimellom, for så å ha dager uten, helt til jeg var 13 fullgåtte uker. Etter det har det ikke vært mer blod. Nå er jeg 19 uker på vei og alt er helt i orden.

Så du kan ta det helt med ro. Tror jeg.

Skrevet

Åååå, tusen takk som svarte. Nå er jeg mindre stresset (og nå er det heller ikke mer blod). Så får satse på at alt er i orden som du sier. Takk, takk:) Så bra alt gikk bra med deg og babyen denne gangen. Lykke til videre i svangerskapet.

Blir liksom ekstra engstelig siden jeg ikke hadde noen blødninger i det hele tatt forrige svangerkap. Man regner med at alt skal være likt, men skjønner at det ikke trenger å være det.

Skrevet

Godt å høre at blødningene har gitt seg. Du kan helt sikkert oppleve å begynne å blø igjen. Men som sagt hadde jeg masse blødninger den første tia og det gikk bra. Den første blødningen i uke 7, som i tillegg var ledsaget av smerter, fikk jeg forresten en forklaring på. Det var en del av fosterhinnen som hadde løsnet fra "festet" i livmorveggen. Den skal gjøre det etterhvert, men av og til skjer det litt for tidlig og da kan det bli både blødning og smerter.

Ønsker det all mulig lykke til videre!

Hilsen anonym rett over :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...