noche Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 jeg lurer også på hvor dere handler. har hatt en liten diskusjon her hjemme, folk synes visst jeg bruker for mye...har ikke kjøpt det enda men den kåpa jeg har kjempelyst på koster nesten 4000. støvlettene nesten 2000. ikke billig, men gog kvalitet og veldig fint da....men synes dere det er altfor mye? jeg tenker liksom slik at man fort gir over tusenlappen for en jeans, så da er det kanskje ikke så ille. hmmm
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg hadde ALDRI brukt så mye penger på klær til meg selv (selv om vi har råd til det) Bruker ikke 1000 kr på jeans heller =)
noche Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2007 ok...lurte på hvor mye dere brukte. sånn ca. jeg synes og det er mye, derfor spør jeg..ha en fin søndag:)
Eve Dallas Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 hadde ikke hatt noen skrupler ved å kjøpe meg det jeg hadde lyst på, såfremt at man har økonomi til det da selvfølgelig. Løp og kjøp du hvis du har råd til det.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 Hadde ALDRI brukt så mye på klær! Hvis jeg må betale 400 kr for en bukse så synes jeg DET er dyrt liksom.. Har ikke kjøpt meg ny vinterjakke og støvletter på noen år..
Topia Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 Dersom du har råd til det er vel det greit. Men når det koster så mye så er det nok kvalitet, og da kan du jo ha de i mange år!?
Gjest mphs Skrevet 21. oktober 2007 #7 Skrevet 21. oktober 2007 Hvis jeg hadde hatt råd hadde jeg kanskje gjort det. Har kjøpt en kåpe for 15 år siden til ca.4000 kr men da var det meningen at den skulle vare, noe den har gjort. Nå de siste årene har vi kjøpt hus og fått(får) familie så da kjøper jeg ikke slike dyre klær.
NessaS Skrevet 21. oktober 2007 #8 Skrevet 21. oktober 2007 Nå trenger jeg ikke en ny vinterjakke, siden den fra i fjor er fullt brukbar. (Jeg driter i om det ikke er siste mote, jeg kjøper IKKE nye klær når jeg har noe som er brukbart) Men nye vintersko må jeg nok ha, siden det er hull i de fra i fjor. Har en maksgrense på 800 kroner, jeg har ikke råd til mer. Småtten trenger absolutt en vinterdress til også, han er første prioritet når det kommer til penger her i huset.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 21. oktober 2007 #9 Skrevet 21. oktober 2007 Så mye hadde jeg aldri brukt på klær eller sko. Skal bruke en vinterjakke jeg kjøpte for to vintrer siden. Må ha nye sko, siden de jeg har er helt utslitt, har brukt de i mange år. Vet ikke hvor mye jeg kommer til å bruke på sko, men absolutt ikke mer enn 1000,- Men nå har vi ikke verdens beste økonomi akkurat, hadde vi hatt veldig god økonomi hadde jeg sikkert kunnet brukt litt mer, men ikke så mye som 6000,- tilsammen. Betalte forresten 300,- for den forrige dongeribuksa jeg kjøpte. Kjøpte den på Lindex, og ser ikke noe galt med den. Men den har selvfølgelig ikke noe fancy merke på baklomma, for de som trenger det..
NessaS Skrevet 21. oktober 2007 #10 Skrevet 21. oktober 2007 Hehe, Fantasiløs, jeg tenker akkurat det samme som deg ang. pris på bukser.
Mamma til verdens beste barn Skrevet 21. oktober 2007 #11 Skrevet 21. oktober 2007 Selvfølgelig er det ikke billig, men jeg syntes det er helt greit å bruke jeg. Akkurat vinterkåpe og støvler er ting som det lønner seg å bruke litt penger på også. Sist jeg kjøpte (i fjor) ga jeg 3000 for kåpen og 1900 for svarte støvler, 1800 for Timberland støvler og 2 år før 2200 for ugg støvler, klassiske klær/ støvler som jeg kan ha mange år fremover. Blir nok ingen ny kåpe i år, får stor mage i vinter, men nye støvler må det nok bli:) Har foressten kjøpt rimelige kåper på Vero Moda/ Voice of Europe og de blir jo stygge med en gang, bedre å legge litt penger for å få kvalitet fremfor å måtte kjøpe nytt hvert år spør du meg.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 21. oktober 2007 #12 Skrevet 21. oktober 2007 nå sier du jo imot deg selv.... du begynner dette innlegget med å skrive alt du har betalt for kåper og sko hvert år.. så avslutter du med å skrive at "bedre å legge litt penger for å få kvalitet fremfor å måtte kjøpe nytt hvert år spør du meg." blir for dumt dette... bruk penger på det du vil.. dette innlegget ble kun skrevet for å skryte av pengene dine.
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #13 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg kjøper ikke nye støvletter og kåpe hver år, og finner jeg noe virkelig bra som jeg kan bruke lenge er prisen ikke så viktig. Men 1500 på støvletter og 2000 for en kåpe er igrunnen toppen for meg - om de ikke er noe som jeg bare måååååå ha. Kjøpte et par vagabond støvletter for 5 år siden som er like kule og fine fortsatt. Men så elsker jeg salg da..og venter gjerne.
Mrs. Bouquet Skrevet 21. oktober 2007 #14 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg hadde fint brukt 6000 kr på det om det var noe jeg likte veldig godt og kom til å bruke mye. Men jeg er mer en slik lekeplassmamma, så jeg trives best i Bergansklær som tåler vær og vind, regn og slaps.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 21. oktober 2007 #15 Skrevet 21. oktober 2007 Har kjøpt kåpe på H&M til 600,- og ecco støvletter til 1200,- Det er dyrt nok. Kjøper forøvrig ikke jeans til over 1000-lappen... Men jeg ønsker meg 71-garder nord jakken da, men jeg syns den var for dyr (3600,-) Men mamma fikk snusen i det da, så kanskje noe i familien spleiser på den til meg til jul. Har verdens snilleste mamma!
Leola Skrevet 21. oktober 2007 #16 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg skal ha meg Bergans jakke til 3500 kr. Er mye penger men til gjengjeld er det kvalitet og den varer noen år. Kan jo ikke sammenlignes med f eks en dunjakke fra H&M til 500 kr.
Mamma til verdens beste barn Skrevet 21. oktober 2007 #17 Skrevet 21. oktober 2007 Jepp, kan nok virke litt selvmotsigende, ser den ja.. Meeeeen det er jo 3 helt forskjellige støvler jeg snakker om her da... Noen til pent, noen til veldig kaldt og noen til slaps/ snø/ gå tur... (timberlandstøvlene har 3 års vanntettgaranti faktisk) og jeg kommer nok ikke til å kjøpe noen nye vinterstøvler i år gitt, det var vel det jeg mente. Ny kåpe blir det som du så ikke heller, og den jeg kjøpte i fjor er minst like fin neste år (klassisk og god kvalitet) og sikkert om 2 år også
Mamma til verdens beste barn Skrevet 21. oktober 2007 #18 Skrevet 21. oktober 2007 Men Bergansklær er jo ikke akkurat billige da:) Supre og verdt pengene sine er de også.
Twintipp og himmelblå Skrevet 21. oktober 2007 #19 Skrevet 21. oktober 2007 Det kunne jeg fint ha gjort. Mest sannsynlig kommer det jo til å vare i flere år .. Har kjøpt meg ny Bergans jakke nå, men den kommer jeg til gjengjeld å bruke både når vi skal på fjellet og til hverdags. Jeg er mer den stilen enn kåper:-D Nye vintersko må jeg også ha meg, så pengen flyr! Har du penger, så hvorfor ikke. Må dere derimot snu på hver krone for dine kjøp er det jo ikke verdt det da, i mine øyne. God handel:-D
3b@rnsmor-30* Skrevet 21. oktober 2007 #20 Skrevet 21. oktober 2007 ja det synes jeg er ALTFOR MYE penger på sånt... jeg for min del kjøpte nye vinterjakker og et par nye vinterstøvletter for 2 år siden.. så jeg bruker fortsatt det... og ellers har jeg tenkt å kjøpe meg et par skikkelig varme utestøvler, for ejg er mye ute på jobben.. de kommer nok fort opp i en 1500 kr... men det er jo absolutt maks av hva je betaler.. prøver å finne noen til maks 1000kr... og de kommer jeg jo til å bruke til det er hull i den omtrent... for jeg vokser jo ikke i beina mer...
Nyseryllikberta Skrevet 21. oktober 2007 #21 Skrevet 21. oktober 2007 I år har jeg brukt 1300 på støvletter (lave), og 300 på kåpejakke. I fjor kjøpte jeg anorakk til 800 og høye støvletter på salg til 800. Da har jeg til hvert sitt bruk...
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #22 Skrevet 21. oktober 2007 Har brukt 900 kr på kåpe (30 %),lekker:)3000 kr på bergansjakke (600 kr rabatt).Vintersko trenger jeg ikke i år. Jeg hadde ikke kjøpt så dyrt,men det er jo fordi jeg ikke har råd og gullet blir prioritert.Hadde jeg hatt råd hadde jeg gjort det:)
wirre;o) Skrevet 21. oktober 2007 #23 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg handler lite, men med høy kvalitet til meg selv og samboeren min. Dvs at jeg kjøper ikke vinterjakker hvert år, ei heller vinterstøvel, skjerf og vanter. Dette er litt utifra ett miljøperspektiv og litt politisk. Da vi driver vår egen familiebedrift innenfor mote og kan være sikre på at det vi har i butikken ikke er sydd av barnehender og ikke kommer fra Kina, Burma etc. Til lillewirre derimot er jeg altfor sløv. Prøver å være bevisst det jeg handler, men det glipper ofte;o) Virker som om prinsippfastheten min er blitt sløvere etter at hun kom til verden. Tragisk egentlig, da det burde vært andre veien. Uansett: Har du denne kåpen i fem år har den kostet deg mindre enn 1000 kroner i året. Så spørs det med støvlettene: om du er en typsik skosliter, men uansett så er det viktig at føttene dine har noe godt å være i.
En liten mamma Skrevet 21. oktober 2007 #24 Skrevet 21. oktober 2007 Vinterjakken jeg kjøpte i år kostet 499, og vintersko har jeg ikke kjøpt enda. Vurderer om jeg skal kjøpe et par som koster 699, eller om jeg skal bruke fjorårets. (Flottet meg veldig i fjor da jeg gikk gravid, kjøpte 2 par støvletter og ett par vintersko, så burde vel kunne bruke de...)
Joda, jeg vet best! Skrevet 21. oktober 2007 #25 Skrevet 21. oktober 2007 Hvis du bruker så mye penger hvert år, så syntes jeg det er altfor mye. Men om du kjøper det nå, og har noen år, da er det vel greit da? Jeg kan godt kjøpe meg en dyr jakke jeg også, men da er det lenge til neste gang jeg kjøper ny jakke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå