Gå til innhold

vil slanke meg litt.. noen nyttige "enkle" tips?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

vil ha bort noen kilo. trener 3- 4 dager i uka, men føler allikevel at jeg bare går opp hele tida:/ nytter ikke med noe diett på meg for det kommer jeg ikke til å holde. vil gjerne kunne spise vanslig husmannskost, men lurer på noen gode tips som kan hjelpe. som f eks knekkebrød istedentfor skive, hvilket pålegg som er sunnest osv.. håper noen har noe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

drikk masse vann, spesielt før mat..:)

Skrevet

bli karbohydratbevisst :o)

spis en halv potet i stedenfor en hel.

spis wasa fiber sport knekkebrød i stedenfor brød.

spis mindre ris og pasta, heller brokkoli og blomkål, og mye kjøtt.

ikke spis mye frukt

Skrevet

Det eneste som har fungert for min del er å spise ofte, hver 3. time. Gikk ned 6-7 kg på det etter at jeg fikk mini.

Har aldri vært så bevisst på akkurat hva jeg spiser (for da blir jeg så fiksert på mat), så det har som regel blitt til en skive om morgenen, en god morgen yoghurt ca 11, lunsj, normal middag (ikke lesse på) og en skive elller egentlig hva som helst til kvelds. Av alle ting så har jeg ofte spist sjokolade om kvelden i tillegg:-/

Etter at jeg begynte å jobbe ble det vanskelig å spise ofte, så jeg la på meg 2-3 kg igjen. Men nå har jeg spist ofte igjen og er på vei ned...

Skrevet

Kutt ut søt og fet mat. Velg lett produkter. skjær skivene litt tynnere. Stopp å spis når du nesten er mett, tar litt tid før kroppen føler at den er mett.

Men husk å spise nok, spiser du for lite går du ikke ned. Spis regelmessig gjerne hver 3. time som hun over sier.

Lykke til. Har noen kilo igjen jeg og...

Skrevet

Kutt ut vanlig brød.

Spis heller speltbrød eller mørkt rugbrød.

Sunne pålegg kan være: Kokt skinke,roastbiff, tunfisk, egg, kalkun og kylling påleggene. Pynt med agurk,tomat, sylteagurk osv.

Spis heller fullkornspasta fremfor vanlig pasta.

Ikke drikk kalorier. Drikk bare vann, farris, lett prdukter, kaffe, te.

Spis "rene" produkter. Da mener jeg rent kjøtt og fisk. Som f.eks biff, kyllingfilet, laksefilet. Dropp farse og deigprodukter og fiskeprodukter som fiskepinner og fiskepudding.

Karbonadedeig kan gå ann.

Gå tur før frokost

Løp.

Slanking er jo rett og slett å spise mindre enn man forbruker. Så teorien er ikke verre enn det. Praksis er noe helt annet ; )

Skrevet

takk takk.. her var det mangen gode råd:) jeg drikker kun light produkter og prøver å kjøpe mest light mat om de har det.. og prøver å spise hver 3 time! hehe, i teorien er ikke så vanskelig nei, hvorfor skal de være så vanskelig da?!?! hehe:) må vell kutte ut den sjokoladen i helgen også tenker jeg:/ men, må man så må man.. skulle ønske jeg var superflink til å slanke meg, hehe:)

Skrevet

Ja, det er ikke lett. Da jeg gikk hjemme med mini, var det mye enklere å få til skikkeli kosthold. Spiste 5 ganger om dagen. 3 t mellom. Spiste ingers rugbrød, knekkebrød, yoghurt, frukt, gr.saker, halverte karbohydratprodukter (potet, ris, hvetemel, pasta)

Koste meg på lørdagene med go mat.

Spis mindre men oftere. Drikk mye vann. gå 1 time tur hver dag.

Dette sprakk etter jeg kom meg ned til trivsels vekt, og begynte på jobb igjen. Har gått ett år nå, og ligger heldigvis rett på vekta. Prøver så godt jeg kan å tenke over hva jeg putter imunnen. Men veldig flink til på skeie ut oftere. er ikke så glad i brus og godteri, så sliter ikke med det.

Men har noe håndtak som jeg gjerne vil få fjernet....skulle ønsket det fantes punktslanking ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...