Northernlights Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Han har vært i militæret i over17 år,spesialstyrkene. "The 5th Special Forces Group". I militæret hoppet han mange hundre ganger i fallskjerm fra fly. Han har klatret i fjell,sullet rundt i jungler,ørkener,ødemarker,isøder; vært i hele verden og tilogmed hilst på Bin Laden (mange år siden). Han har sprengt bygninger,vært krigsfange,dykket ut fra ubåter og dykket etter lik i bunnen av sjøen, reddet folk etter orkaner og vært med på opprydding i en leir med hundrevis av råtnede lik etter en galing som fikk alle som fulgte han til å begå selvmord.(En sektleder på 70 tallet.Grusom historie...) Han har vært snikskytter og reddet misjonærer fra fangenskap, og mange andre oppdrag jeg aldri kommer til å få det minste nyss i. Han har hatt tilknytning til det Hvite Hus under flere presidenter. Men det er ikke alt gammel`n har gjort; Han har i tillegg vært brannmann og ambulansesjåfør på frivillig basis,politimann,trailersjåfør og fosterfar. Og så får han seg plutselig en knekk; et kjøleskap faller rett over han i ei trapp,mens han løfter det opp trappa med en annen mann. Den andre mannen mistet taket,og hele greia glapp. Kjøleskapet trykker han ned i bunnen av trappa,og ødelegger nakken hans. Alt han hadde gjort før ble nå for evig lagt på hylla. Livet han kjente ble det brått slutt på,og han kan aldri mer gjøre de tingene han var vant til. Tok mange år før de opererte han. Og nå er det bare smerter og igjen nerver i klem der de opererte før,så vil ingen røre nakken igjen. Jeg synes faktisk ikke det er riktig at en mann som har gitt så mye av seg selv skal gå og trygle om hjelp nå når han har vondt. Dessverre var det en skade i sivil jobbing, i en stat som er veldig vanskelig og forhandle med. Militæret kan derfor ikke fikse nakken hans. De rører ikke workers comp. saker. Ja,sånn kan livet snu. Aktiv ene dagen, og "BOM!!", skadet for livet den andre. Han klager faktisk sjeldent.Det skal han ha. Men er han sur og tverr,da vet jeg han har vondt.... Synes jeg syter selv så ofte over hodepine og "tullplager"...og glemmer fort at andre har det verre. Men akkurat nå skal jeg huske det, og være ekstra snill med gubben. =o) Håper på sol i morra!!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Du er god du! Trist at livet kan snus fra glede og "hverdagsliv", til et sant helvete på den måten der. Men han skal også prise seg lykkelig for at han har deg! Håper på oppholds imrg jeg.. Er så dårlig vær her og vil ikke be om for mye. Ber man om sol her, (nååå), vet man at det skjer ikke uansett... Gled deg til å komme hjem til Tr.lag! hehe
mayaya Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 Ja, så lett kan det snu. Vet av noen som har fått livet snudd opp-ned, ja. Det er veldig trist, men man må jo leve med det. Jeg synes mannen din er veldig heldig jeg ,for han har en flott kone og familie, som er glad i han! Og det blir sol i morgen!
Northernlights Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2007 Det ER sol =o) Sol og knallblå himmel. Temperaturen er deilig,og dagen er bra. Så langt.
grå :) Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 uff livet er ille av og til.mannen til ei jeg kjenner var aktiv, holdt på som brannmann og sveiser og var vel så aktiv vi 'på bygda' kan være. så fikk han plutselig ettervirkninger av all gass og sånt som er blitt pustet inn. sitter nå som rene grønnsaken. bare hjernen som funker. det må være utrolig frustrerende og jævlig. sånne historier om din og hennes mann får en litt til å tenke over hvor heldig man er som får være såpass fiske som vi er. hva gjør vel litt vondt hist og her når det ikke er verre. håper de finner noen måte å hjelpe mannen din på. at han, og dere, slipper å slite med dette i de årene som kommer. livet er urettferdig. *sende en klem over den store blå*
Northernlights Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2007 Takk =o) I dag har han en fin dag,med mindre smerter. Så det går veldig opp og ned. Noen ganger er han i senga flere dager på rad, kun opp for å spise og gå på do. Men i dag er han ute og fikser ting og tang. Så han er på en måte heldig,siden det ikke gjør han sengeliggende absolutt hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå