Gå til innhold

sove hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som kommer til å la babyen sove i egen seng på eget rom fra dag en, eller er det sånn at alle liksom har babysenga på foreldrenes soverom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kommer til å ha sengen inne sammen med oss. Dette pga amming osv. Men så har vi bare ett soverom også da.............blir ikke så morro etterhvert...

Skrevet

Har bare ett rom foreløpig, så skal ha sengen på samme rom som oss, synes egentlig det er best uansett i begynnelsen. Har også en vugge i stuen som han kan ligge i når vi sitter der...

Skrevet

Vi skal ha h*n på eget rom fra natt en. Vi har soveromet vårt slik at vi må gjennom barnerommet for å komme inn til oss, dvs det er dør i mellom. Må uansett ut av senga for å amme / skifte bleie, så det ser jeg ikke på som noe problem.

Men kommer til å ha vugge i stua til dagtid, da vi har 2 etg og jeg ikke gidder løpe opp og ned, samt at h*n skal lære seg å sove til lyder etc.

Kjenner fler som har løst dette slik og vært kjempefornøyde, da slipper man venne de til nytt rom etetr en tid, og jeg kan ha det så kaldt jeg vil (les: MÅ) ha det på soverommet pga migrenen min.

Skrevet

Helt klart på samme rom som oss!

Har hørt at sjansen for krybbedød øker om barnet sover på eget rom,

og kunne ikke tenkt meg en annen løsning...

Skrevet

Her blir det nok eget rom fra natt en. :) Men tar det litt som det kommer, siden jeg er førstegangs. :)

Skrevet

krybbedødsfaren øker IKKE hvis barnet sover på eget rom...men derimot øker det kraftig hvis babyen sover i sengen sammen med foreldrene-

Skrevet

Samme rom som oss, i egen seng. Kommer til å la senga hennes stå ved siden av min seng de første mnd, og så flytter vi den bort i et hjørne når hun blir litt større.

Vi har ikke så stor plass, så vi kommer nok til å ha felles soverom til vi flytter om ca 3 år. Da kjøper vi oss nok hus, så jenta får eget rom.

Skrevet

jeg hadde ikke turd å la min nyfødte sove på eget rom. jeg hadde ikke sovet noe godt i det helet att.. jeg våknet av alle lydene hun lagde. men da kunne jeg bare se rett på sengen hennes og se at hun hadde det bra så sov jeg videre... hadde nok ikke vært like trygg om hun sov i et annet rom...

men vet det er mange som gjør det og.. man må gjøre det som passer best for seg. tror ikek barnet tar skade av å sove på eget rom liksom

Skrevet

Kommer til å ha bebisen i egen seng, men på vårt rom til å begynne med, pga amming og bleieskift. Har planer om å flytte ham over på eget rom når han er ca. 6mnd, men vi tar det som det kommer, man vet aldri, kanskje jeg ikke klarer det...

Skrevet

Forskning på krybbedød har vist at det er positivt at barnet sover på samme som rom foreldrene det første halvåret. Det syns jeg er argument nok...

I tillegg fant jeg dette, hentet fra Landsforeningen uventet barnedød:

"La barnet sove i egen seng på foreldrenes soverom

Barn som sover i egen seng på foreldrenes soverom har lavest risiko for krybbedød. Dette gjelder særlig det første halvåret. Etter de første seks månedene kan det være at foreldrene ikke sover godt nok fordi de våkner av barnets lyder. Da må man vurdere andre søvnrutiner for barnet eller mor/far. Det regnes som godt og trygt for barnet å høre og lukte foreldrenes nærvær. "

Skrevet

vi setter opp senga på eget rom,og vi har jo babymonitor så lager den noen lyder så er det jo bare å se på monitoren om det er noe galt. babyrommet er jo i rommet ved siden av, og jeg har sofa der inne som jeg kan legge meg ned på ved amming etc...kommer jo til å kjøpe en vogge med hjul til å ha i stua uansett, og da er den jo evt bare å trille inn på soverommet vårt hvos babyen absolutt ikke vil sove alene en natt....

Skrevet

Synes det er mest praktisk å ha barnet i egen seng på vårt rom i starten. Etter det avtar med amming på natten kommer han/hun å få flytte til sitt eget rom som allerede er ferdig oppusset!

Skrevet

Her blir det seng på vårt rom til vi er ferdige med puppen.. Da skal lille dele rom med storesøster.. (evt eget rom hvis vi får et sted med flere soverom)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...