Gå til innhold

Kløe!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har jeg hatt en del kløe på mage, armer og ben. Etter jeg har klødd meg fks på magen (samme plass) dukker det opp en liten rød prikk/nuppe. Har ikke mange av dem. Noen som har det samme? Er ikke selve prikken som irriterer, men kløen. Kan ligge å klø lenge!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg klør å klør å klør overalt :(

dette gjorde jeg i forrige svangerskap også , kalles svangerskapskløe.

er ikke noe gøy, jeg får også røde prikker overalt.

får vel bare holde ut. jeg sliter faktisk mest med kløe på pupper og ben.

Skrevet

Trinemor eller andre:

Er det farlig med svangerskapskløe? Hvordan begynner kløen på dere? Når jeg tenker meg om så likner denne kløen jeg har veldig mye på elveblest, noe jeg får hver gang jeg har dusjer/er varm. Bare at nå kommer de uansett. Og jeg klør av og til så mye at den nuppen i midten begynner å blø. Vanlig elveblest klør ikke like intenst/lenge, og nuppen blir igjen, men jeg får ikke sår av det.

Var litt dårlig forklart..men trenger litt hjelp!!! Takk for svar..

HI

Skrevet

Jeg har også svangerskapskløe, kan faktisk bli gal av mindre...Men dro til legen for en tid tilbake for å høre om man kunne få noe for det, for er ikke så kult å gå med hvitvask på hele kroppen..:P

Hun tok det ganske alvorlig og ringte på sykehuset, og det ble tatt leverprøver av meg i tillegg. Det finnes en diagnose under svangerskapet som kalles PUPP, det er veldig sjelden heldigvis og oppstår som regel i 3 trimester. Men er bare å ta en blødprøve for å få avkreftet det i allefall, og ellers innfinne seg med kløen, selv om man blir sliten av det..Den er som regel veldig harmløs, men skader ikke å ta en blodprøve å sjekke..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...