Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Når startet dere? Hvordan ga dere vannet (kokt, temperert på flaske) og hvor ofte? Fullammer og har en datter på 4 mnd
selma07 og engel Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Selma hadde kolikk, så hun fikk kokt vann når hun hadde vondt i magen fra hun var ca 4 uker. Hun elsker vann nå, hun er 8,5 mnd:-) Fikk det på t-skje ibegynnelsen.
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 Våres har fått det fra samme dag vi begynte med fast føde, da fikk de det romtemperert (avkjølt kokt vann) på tutekopp. Jeg personlig mener man bør skille mellom flaske som skal være til melk og kopp som kan være til annen drikke og er det babyen etterhvert skal få drikke av frem til de er store nok til å klare å drikke fra vanlig glass.
shayan_jente_04.04. Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 Chanita fikk vann 1. gang ved 3 mnd aldern. Nei, jeg kokte ikke vannet , spurte hs om man måtte og det måtte man ikke. Nå er hun 6 mnd og drikker vann på morran , før grøt , mat, fruktpurre og innimellom disse måltidene. Hun elsker også vann. Hun kan både drikke vann fra tutekopp og vanllig sånn plastikkkopp fra ikea. ( hun tar ikke flaske ).
Jeg & loqka i vogel Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 Til deg Alva, mamma til 3 :-) Det med å skille flaske som skal være til melk fra kopp... etc høres fornuftig ut. Jeg sliter veldig med å få i babyen min vann. Han er 7 mnd. Får melk ,grøt ,middag og frukt, men skal ikke ha vann. Jeg vet at det er viktig å få i ham vann siden han får flere faste måltider. Har du, dere råd å komme med?
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #7 Skrevet 21. oktober 2007 Vi brukte faktisk 2-3 måneder på å få de to eldste til å drikke vann frivillig. Det vi gjorde var å gi det på skje en lang periode. To skjeer grøt, en skje vann, to skjeer grøt, en skje vann osv og de spyttet trofast ut alt uke etter uke, men en dag gikk litt ned og så mer. De fikk også vann på non-spill tutekopp som de fikk holde selv når de lå på rygg, det hjelp litt, men det tok tid!
Jeg & loqka i vogel Skrevet 21. oktober 2007 #8 Skrevet 21. oktober 2007 Takk for rådet! :-) Jeg får ta i bruk din metode Alva, mamma til 3 :-) og håpe på at han da vil ta vann frivillig, etter en tid.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #9 Skrevet 21. oktober 2007 Så dere starter ikke med vann før dere starter med grøt? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå