Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Min er nå 4 mnd (3 mnd korrigert) og holder hoder og brystet oppe i noen minutter før hun blir sliten. Vi trener flere ganger om dagen. Når blir de bedre i mageleie og hvor lenge ligger de da? Vil gjerne se at hun blir mer aktiv på matta!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Tror de må venne seg til det gradvis. Jeg har en gutt på 2,5 mnd og han liker godt å ligge på magen. Ikke så veldig lenge av gangen for han blir jo sliten, men blir mer og mer. Fikk råd fra hs om å legge han slik på stellebordet for da kan de se godt rundt seg uten å måtte løfte hode like mye som de må på gulvet (der er jo alt de vil se over dem, men fra stellebordet får de jo utsikt) og det fungerte fint her hos oss. Han har også en storebror på 2,5 år og jeg setter meg gjerne ned på gulvet og legger lillebror ved siden av. Det er utrolig spennende for han å se på storebroren leke også + at jeg får lekt litt med begge på denne måten.
snartmammapåny Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Vi fikk litt pes fra HS da vi var på 3mnd kontroll fordi småen ikke var så flink å ligge på magen. Etter det så begynte vi å "trene". La han ned på magen mange ganger for dag, tok han opp eller la han over på rygg når han ble missfornøyd. Var alt fra 10 sek til 1min i begynnelsen. Etter en uke ble han mer og mer komfortabel med å ligge på magen, og da han begynte å rulle fra rygg til mage selv ca ved 3,5mnd ble han virkelig fortrolig med mageleie. Kunne ligge alt fra 5min til 30min, alt etter humøret. Så bare å øve øve øve, så kommer det nok fortere enn du aner;) MEn tror det er viktig å ikke presse de til å ligge på magen, heller ta mange korte økter og lek med barnet når det ligger på magen. Så opplever de mageleie som noe kjekt og positivt:D Lykke til:D
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Et tips er å legge de ofte på magen, men ikke la de bli sinte når de ligger slik. Da forbinder de det med noe negativt.. Legg henne på magen når hun er våken og når hun sutrer så snur du henne før hun blir sint. Legg gjerne deg selv foran eller andre barn eller noe som er spennende å se på. Speil f.eks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå