Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg har en katt,som er veldig kosete mot folk og meg, og liker å ligge der det er mykt og varmt, så den har selvfølgelig finni senga til ungen.. (ungen er ikke født ennå) Hva skal jeg gjøre,nekte katten å ligge der, og hva hvis katten hele tiden vil kose med ungen når den er født?
Mamma'n til 2 Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Høres ut som min katt! Vi nekter den å sove i barneseng, vogn ect. Med første mann var vi veldig på vakt, og det er vi denne gang også. En katt som bestemmer seg for å kose/sove ved babyen kan kvele dem! Alltid når vognen sto ute hadde vi netting over. Ettersom babyen ble større og selv kan vende seg unna, skrike ect er ikke dette så farlig lengre. Heldigvis viste ikke vår katt noen interesse for nærkontakt med den lille første gangen, og innrettet seg raskt i det nye hiarkiet, og nå (vår sønn er snart 3 år) er sønnen vår katten går til for kos :-)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 hehe.. har akkurat hatt en slik episode i dag, å for å gjere historia kort, så fikk pusen min slik bank som den aldri før har fått! så trur ikke den nærmer seg korgen med det første.... farlig for babyen visst pusen legge seg opp på babyen + at du aldri veit kva katten har vært borti heller... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 ja det er riktig det,men jeg vil da ikke banke katta mi fordi, hun skjønner jo ikke at hun ikke kan ligge der for da å kvele ungen, så jeg tror bare jeg må nekte den å ligge der før ungen er født og jeg.. Er ikke lett, for jeg er såglad i pus og,og kanskje hun syns jeg er dum for at jeg gir bort senga til pus til ungen når den kommer.. hehe, vanskelig dilemma dette! Hilsen trådstarter
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Neste gang katten legger seg oppi, fillerister du sengen så katten spretter ut av. Forhåpentligvis kommer katten til å gå store omveier rundt denne skumle sengen i fremtiden!! Vår katt la seg i bilstolen til babyen. Jeg sparket stolen bortover gulvet så katten hoppet ut av. Måtte gjøre dette et par ganger før skjønte at det ikke var lurt å ligge der )
barnnr.2 Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Du ødelegger jo bilsetet på den måten. Bruk en sprute flaske å sprut vann på kattene nåå de legger seg eller gjør uønskete ting. Katter skal ikke bankes, bruk da noe vett om dere har.
de tre bukkenebruse Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 vi eller rettere sagt jeg er veldig på det at katten ikke skal inn på babyen sitt værelse,så nå går den ikke inn der hehe... han ligger utforbi døra å venter til vi kommer ut...hver gang han gikk inn der bar jeg den ut eller skyttet den ut igjen på gangen i mens jeg sa nei du får ikke være her inne! så nå ligger den bare å venter på oss viss vi er inne der en liten tur:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå