Gå til innhold

Noen som har født på UNN???

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har sluttet med omvisning der, og sitter derfor her i undring på hvordan ting fungerer på UNN? hvordan er barselhotellet? er det noe man burde være forberedt på?

tar i mot positive og negative erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æ har født 2 gang på UNN, men har ikkje vært på barselhotellet. Men ettersom æ høre og forstår så blir man flytta til barselhotellet så fort man e i form til det, og har hatt en ukomplisert fødsel.

Sjøl va æ ikkje på hotellet pga tot.ruptur og keisersnitt.

På hotellet blir man levna mer til sæ sjøl, ikkje like mange pleiera og jordmødre på job der nede. som på barsel.

Skrevet

Jeg fødte der i 06, men var kun på barselavdelingen grunnet at lillegutt hadde gulsot. Kjempehyggelig med ammestue, dagligstue som familie kan være på, hyggelige jordmødre og flinke barnepleiere. Der kan man også få avlastning på natta hvis man har et veldig urolig barn og er sliten. Denne gangen er planen å ligge på hotellet, spurte jordmor om hvordan det var der og fikk da vite at: alt man trenger til mor og barn ligger i kurver på bad og man kan hente i fra tralle ute i gangen. Man blir levnet litt mer til seg selv, på avd så kommer jordmødrene/pleieren innom regelmessig og ser til deg, mens på hotellet må man være litt flink til å ta kontakt selv hvis det er noe man lurer på eller trenger hjelp til. Alltid jordmødre og pleiere på hotellet og man kan få så mye hjelp man bare trenger til stell og amming. Man må ned i 1 etasje for kantine på hotellet, vet ikke hvordan det er med åpningstider, men på avdelingen så har dem kantine med div drikke, frokostblanding, brød og pålegg, kaffe og te til en hver tid, og middag klokka ett eller to, husker ikke helt. Det som er greit med hotellet er at man kan jo få gubben/familie til å ta med seg mat, og det er ikke faste besøkstider.

Det du kan gjøre får å få deg en omvisning er å levere journalen din på føden, enten så får du den hos jormora di som du fyller ut, eller så kan du dra dit å skrive en der, så får du deg en liten omvisning hvis det ikke er så mye å gjøre. :)

Skrevet

Jeg var der i mars, syntes det var helt greit å føde der, hvis du får tilbud om å ha med jordmorstudent - så vil jeg anbefale det- for studenten kan være med på hele fødselen og har ikke flere fødende som skal følges opp...De har bare et badekar- så si i fra hvis du kan tenke deg det...(var utrolig godt syntes jeg..) Ellers så vil jeg anbefale å ta med ullsokker/varme klær, det var ganske kjølig på fødestuen syntes jeg, merker ikke det så godt når det står på som verst- men etterpå fikk jeg skikkelige frostrier- så skulle gjerne hatt ullsokker. Klær du har fått på fødeavdelingen må du levere tilbake hvis du blir overført til barselhotellet. Går alt greit må du være 4 timer på fødeavd. før du evt. blir overført til barselhotell (hvis det er plass der). Syntes det var fint med hotellet- da kan pappaen også få være med, og det blir mer ro over det hele. Syntes det var nok oppfølging på hotellet, ikke vanskelig å få kontakt med personalet, pluss at de også tok kontakt for å hilse på og informere. Det som var dumt var at det var ganske dyr mat der- for pappaen altså- du får gratis mat.

Lykke til i alle fall!!

Skrevet

har ikke født før, men jeg var innlagt på føden ei helg og de er utrolige snille og hjelpsomme der nede! fikk beskjed om å bare stikke innom eller ringe om det var ting jeg lurte på osv, så det kan jo hende du får komme ned å se litt selv om de har slutta med omvisning:-) kan jo ringe å høre i alle fall! jeg føler meg mye tryggere på fødselen etter mitt opphold der, så bare det å prate med de som jobber der kan sikkert også hjelpe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...