Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Det har vært en laaang dag... Du sovna litt seint i går og vokna attpåtil litt tidlig idag, du og mamma har vært i byen med morfar, masse inntrykk, lyder, lukter, mennesker, musikk, latter og bråk, og så fryktelig spennende at smålurene dine ble kortere enn normalt, men veldig blid allikevel.. Vi kom hjem og tenkte jippi, endelig kan vi slappe av, men neida, mamma må ut igjen og handle bleier og brød. Du sovner godt i vogna di, men en dum mann i kassakøa dulter borti på vei forbi og vekker deg, det var enda en altfor kort liten lur.. Vi kommer hjem, mamma spiser, du spiser, du raper og promper og gnir deg i øynene. Mamma steller deg for kvelden, gir deg masse kos og vasker rompa di. Endelig kan du få sove ordentlig! Men stakkars lille du... blir plutselig fyllt med en sånn iver at du ikke skjønner noe, hvor kom den fra liksom? Kan ikke finne roen samme hvor mye mamma synger, bysser og koser med hendene dine. Smokk inn og ut, litt pupp, litt flaske, litt gulp, litt rap, litt promp. Øynene dine er røde store pinpongballer.... Mamma tar deg opp og ned, vet ikke sine arme råd, bærer deg rundt, men alt du vil er jo å sove, hvorfor kan du ikke få sove? Mamma er sliten og trøtt, hun er sulten og tørst, og blir til slutt litt sinna. Du merker det fort og får en vond uro i kroppen, og verre blir det når mamma går vekk en liten stund, hvor ble hun av nå? Hvorfor ble jeg etterlatt her med uroen min? Du gråter så sårt, det skjærer mamma dypt i hjertet og hun tar deg i sjalet, tett inntil kroppen sin, vandrer rundt, stryker deg over ryggen, men det hjelper ikke. Du er så trøtt nå stakkars lille du, du er så sliten.. kroppen din verker etter søvn, men du klarer det bare ikke... Men såå..... mamma henter støvsugern. Lure snille mamma henter gode suseduretingen som dirrer så godt i ørene... du lytter intenst og blir plutselig så rolig inni deg! Åhh så godt! Du lukker øynene, blir tung i hodet, armer og bein, og der.....der kommer endelig søvnen og tar deg avsted... Jeg skulle legge lillejenta mi klokka halv åtte i kveld.. men hun sovna ikke før klokka elleve.. ..sukk..
Jeenie Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Om det er noen trøst så var det utrolig flott skrevet *applaus*
Grorüd.. Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Ja, jeg sitter her med tårer i øynene jeg! Måtte nødt å lese det for samboeren min også!
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Takk! Så koselig å høre! Det hjalp meg å få vekk min egen uro ved å prøve å se det fra hennes synspunkt... stakkars lille tulla mi... sover godt nå da heldigvis
Grorüd.. Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Godt det da:) Hatt noen skrikekvelder selv, der berta ikke klarte å få ro i kroppen uansett hvor trøtt hun var.. Det er frustrerende! Men godt at hun sover søtt nå da
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #6 Skrevet 20. oktober 2007 Ja,fæle greier! Enda godt det ikke er mange av dem... nå skal jeg ta natta selv før jeg også blir overtrøtt... gleeeder meg... Nattinatt!
Tweak Skrevet 20. oktober 2007 #7 Skrevet 20. oktober 2007 Flott skrevet! Men hjelper det altså med støvsugeren? Det høres både usannsynlig og litt logisk ut... Har ikke barn selv...
emyzzim *fikk jente 05.06.07* Skrevet 21. oktober 2007 #8 Skrevet 21. oktober 2007 Veldig fint skrevet! Kan nok funke godt med støvsugeren ja;) litt rolig during virker vel avslappende på både store og små. Her i huset, om lillegull ligger på gulvet på lekematta si, og hun suttrer litt etter oppmerksomhet, blir hun helt stille og ligger bare å kiker om jeg starter støvsugeren:) akurat nå, er jeg og lilla våken av helt andre grunner.. hostet så fælt idag at vi var på legevakta å fikk litt hostesaft. Legen sa at det kunne hende hun ble litt mer aktiv av den.. men hadde jo ikke trodd hun skulle være lys våken halv 3 på natta, smilende, leende og passelig vibrerende... hehe.. men alle "gode" bivirkniner er bedre enn dårlige;)
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 21. oktober 2007 #9 Skrevet 21. oktober 2007 Kjempe fint skrevet )) Håper du får hvilt deg litt =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå