Gå til innhold

Alenemamma sliter med barnefar!!! HJELP!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Jeg og min eks-forlovede venter barn sammen, ei lita jente som blir født 9. Mars..så jeg er kommet halvveis nå.

Men problemet er at far vil ha så og si like mye samvær med jenta vårs første året, til tross for at jeg skal amme! (Jeg kan jo bare pumpe meg sier han) Han prater om overnattinger og helger, og reiser til østlandet (han er østlending) allerede det første året. Han har til og med sagt at han kan komme å hente ungen etter jobb og levere morgenen etterpå!!! Til og med den første mnd mener han dette er mulig, er ikke dette mer egoisme fra hans side, og at han tenker mer på seg selv enn hva som er best for jenta vårs??

Er det jeg som er helt idiot og egoistisk når jeg mener det er totalt umulig det første året whatsoever??? Pliiiis hjelp meg her!! Jeg sliter rævva av meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde det var regler på sånne ting... og nei, jeg tror ikke han kan bestemme at babyen kan overnatte hos seg selv før det har gått ganske lang tid!!!!

Skrevet

Jeg hadde samme problemet for en stund tilbake og oppsøkte litt hjelp fra det offentlige.. De sa at så lenge jeg ammet kunne han ikke kreve å ha henne :) Han fikk komme på besøk og ta korte trilleturer osv, men den lille måtte være tilbake i god tid før neste matpause! ;)

Skrevet

Vet desverre ikke hvordan lover og regler er angående det. Men synes det er rart om han skulle få lov til det.

Går du til jordmor? Snakk med henne, hun kan dette og vet hvor du kan henvende deg for å få hjelp.

Regner med at dette sliter mye på deg psykisk, så hvis det er lenge til neste time ville jeg ringt å spurt om jeg kunne fått en time før.

Ønsker deg i alle fall lykke til, Tviler sterkt på at eksen din får lov til det..

Skrevet

Dette høres totalt urealistisk ut i min ører.

Jeg vil tippe at det første halve året er dette tilnærmet umulig å få til. Dessuten ville jeg tro at babyen ville bli urolig?

Her må en tenke det beste for barnet!

Lykke til!

Skrevet

Ja..går til jordmor. Har time 1. November igjen. Ja, det sliter noe sykt på psyken merker jeg, tror også lille tulla mi merker til det, hun blir urolig når jeg er urolig..huff. Syns det er så synd at han skal lage problemer ang dette når jeg alikevel må slite med å være gravid!! :-(

Skrevet

Det var godt å høre.. når fikk han første gang lov til å henne en hel natt?

Skrevet

har akkurat samme problem som deg når det gjeder dette.

jeg har sakt til bf at han ikke får ha tulla det første året, men at han får besøke henne så myyye han vil..:)

Skrevet

Ja..det samme har jeg sagt. Men, han blir hissig og mener jeg kan ikke nekte han å ha henne sovende over.. han lukker helt ørene til fornuft. Hvem kan få han til å forstå dette??? Blir gaaaal!!!

Skrevet

jada..her bygges det også opp et raseri fra motparten. men det får bare være. han kan ikke tvinge deg til noe når det gjelder barnet i en så ung alder, så slapp av:)

det er faktisk ikke bra å skille barnet fra moren i begynnelsen.

Skrevet

Han hadde først rettigheter til å ha henne når je var ferdig med å avvenne henne fra amming! Har mor bestemt seg for å amme sitt barn skal barnet få ha det som er best for an eller henne, nemlig morsmelk, og skal ikke tvinges over på erstatning på flaske for å dekke fars behov.

Var slik de sa det til meg og dette fikk han streng beskjed om.

Det skal nok gå greit skal du se :)

Men jeg gikk til ett kontor i byen for unge gravide, de hjalp meg med dette.. husker ikke hva dette kontoret heter :/ men skal prøve å sjekke det opp!

Skrevet

jeg skjønner jo at du reagerer på at han mener han skal ha henne med seg til østlandet og på overnattings å tidlig. men at han engasjerer seg så mye er jo bare kjempe positivt vil eg si. han gleder seg nok masse til å bli pappa..tenk heller på det du. så får du si at samværet må begynne med å være noen timer et par ganger i uken. han kan jo f.eks passe henne hjemme hos deg om du vil ta deg en tur på butikken? han kan gå en tur sånn at du kan få sove osv. og etterhvert som babyen blir større og ikke trenger å bli ammet så mye så kan han jo få ha henne mer. når babyen f.eks begynner med fast føde.

eg må og få si at om du ikke vil levere babyen til pappaen så må du heller ikke levere henne til mormoren, tanten osv... viktigere at faren får knytte kontakt med barnet sitt..

tilslutt vil eg si at det ordner seg skal du se..:) lykke til

Skrevet

Hei!

Ikke vær redd for dette, bestill en time til megling. Han får ikke minstesamvær med barnet når det er så lite. Dette er skadelig for en liten baby. På meglingen sier du det som det i forhold til barnefaren, eller han sier dette selv. Det er ingen domstol som kommer til å mene at en liten baby skal flyttes hit og dit, det er særdeles viktig å ha ro rundt deg å barnet den første tiden, dette sier jeg både av erfaring i lignende saker og som fagperson på området. Det du også kan få barnefaren til å undersøke dette selv, for på denne måten å slippe konflikter videre. Han vil få et negativt svar på sine ønsker. Men det han kommer til å få er en besøkstid hos dere, da velger du jo selv om du vil være der eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...