Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 vart rødt rundt percing hullet idag å det verker, spess når jeg tar på...hva skjer??
EtMirakel Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Hvor har u piercing henn da? kan en god del om piercinger og hygiene rundt det.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Hvor langt er du på vei? Høres ut som om du holder på å få en infeksjon. Jeg ville ha begynt å rense den godt. Vær veldig nøye med hygienen på hendene når du skal rense den. Ikke ta på den uten å ha vasket hendene først. Du aner ikke hvor mye bakterier vi har på hendene. Ikke noe farlige greier til vanlig, men mot et sår/en infeksjon er det absolutt ikke bra! Har du percingen i enda? I så fall bør du kanskje ikke ta den ut. Snakk med et percing-studio som du vet er til å stole på, og spør om råd. Det tror jeg må være det lureste.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 i navelen. er 27 uker på vei. har tatt den ut med en gang jeg fikk vite at jeg var gravid...er jeg i ferd med å "sprekke"?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg har piercing nedenfor leppen, og mitt hull har også vært litt rødt de siste to ukene. Jeg er 27 uker på vei. Det verker ikke, men har klødd/stukket bittelitt... Jeg har ikke tatt ut piercingen enda, den er en del av meg, så jeg vil ikke ta den ut før jeg må. Noen råd??
EtMirakel Skrevet 20. oktober 2007 #6 Skrevet 20. oktober 2007 Det jeg tror det at u har fått en bakterie inni der som ikke har noe med svangerskapet og gjøre, som ligger og irriterer, jeg anbefaler deg igjen og rense litt med samme rens som u renset med når u tok den, men en liten q-tip hver dag så skal det gå bra:)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #7 Skrevet 20. oktober 2007 Hmm...jeg tok den for 5-6 år siden så jeg husker ikke hva jeg renset med!! Er det nok å kjøpe pyrisept evt? Eller må jeg på en piercing-sjappe? Takk for svar
*Mamma'n* OVERTID Skrevet 20. oktober 2007 #8 Skrevet 20. oktober 2007 jeg har hatt over 16 piercinger, og e del av disse har gått betent. det jeg gjorde for å få det til å forsvinne var å koke saltvann å ha på såret. samtidig koke piercingen, hvis du skal bruke den. hvis det går betent i navlen kan det faktisk være veldig farlig. men de har et rense middel der man tar piercing som er vert å prøve hvis saltvann ikke funker:) lykke til
EtMirakel Skrevet 20. oktober 2007 #9 Skrevet 20. oktober 2007 gå på apoteket, og kjøp saltvannsoppløsning det er en ting som kan være lurt og rense med itillegg så rens med klorhexidin, men bruk ikke den mere en 2 uker maks! vanlig pyrisept vil ikke funke på betennte steder! lykke til:)
therese2 Skrevet 20. oktober 2007 #10 Skrevet 20. oktober 2007 skal visst vere bra å rense me grønsåpe vann;)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #11 Skrevet 20. oktober 2007 men er det noen som tror det er i ferd med å sprekke istadenfor att det er betennelse?????????????????????
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #12 Skrevet 20. oktober 2007 da jeg hadde i navlen trodde jeg ikke det kom til å sprekke, men at det rett og slett kom til å råtne bort.
EtMirakel Skrevet 20. oktober 2007 #13 Skrevet 20. oktober 2007 nei nei, er nok bare det at jo mer magen vokser jo mer irritert blir bakterien i hullet, så det kanskje føles sånn..
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #14 Skrevet 20. oktober 2007 dem fleste jeg kjenner rivnet, eller "sprakk" som du sier, er nok det som skjer
C.P78 Skrevet 21. oktober 2007 #15 Skrevet 21. oktober 2007 Hei, jeg hadde piercing i navelen for mange år siden, tok den ut i 99/2000 tenker jeg, men har jo fortsatt et lite hull. I forrige svangerskap fikk jeg et strekkmerke mellom hullet og navelen. Er nå 24 uker og ser nå at når navelen begynner å presses ut så ser jeg sprekken i huden fra forrige gang. Det er nok sikkert bare det som skjer, så sant det ikke er snakk om at du har noe verk eller har sår av noe slag. Det blir bare litt ømt og rart...
mine små alver... Skrevet 21. oktober 2007 #16 Skrevet 21. oktober 2007 Hei. Bacymicin er veldig bra å smøre med,ellers så kan du vaske med grønnsåpevann og bruke klorexedin,helosan(brukes også til tattiser for å forhindre infeksjon) eller pyrisept:)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #17 Skrevet 21. oktober 2007 Dette er ikke et svar på ditt spørsmål, men en liten advarsel til oss alle med piercing. Et ve.nnepar av meg ventet barn. Moren hadde piercing i leppa. Da hun var 25 uker på vei fikk hun infeksjon i piercingen. Kroppen reagerte med å støte barnet fra seg og ei lita jente ble født så altfor tidlig. Den lille kjempet tappert, men etter noen mnd måtte hun gi tapt. Så reager raskt dersom dere kjenner at det kan være en infeksjon på gang rundt piercingen. Piercing er et fremmedlegeme og kroppen kan reagere med å prøve å kvitte seg med alt som kan regnes for fremmedlegemeer, baben medregnet
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #18 Skrevet 21. oktober 2007 Hva i h****?? Er dette seriøst noe som kan skje ofte, eller enda et sånt tilfelle av "Jeg kjenner noen som spiste reker, og abortert"-opplegg...jeg er så lei av alt som-kan-gå-galt, men er dette seriøst, så vil jeg jo virkelig ta ut piercingen min...men må jo innrømme at jeg ikke vil være for hysterisk. Er 27+4 på vei, og babyen i magen virker å trives veldig godt....Hva mener dere andre om dette?? Tar dere ut deres piercing??
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #19 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg hadde piercing i navlen, tok den ut etter noen uker. Etterhvert i svangersskapet begynnte piercing hullet å svi og klø. Etter noen dager kom det et lite strekkmerke ved hullet. Kan være det som skjer med deg. Hvis du har hatt piercingen lenge har det grodd hud i hullet og er dermed ikke noe åpent sår lenger. Vil anbefale deg å følge med på det og rens hvis nødvendig..
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #20 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg tok percing for ca 10 år siden i navlen. Jeg har tatt ut percingen i hvert svangerskap (2 stk), ca fra uke 15. Det har jeg gjort denne gangen også. Har ikke vært problematisk å sette den i igjen etterpå. Jeg har også fått strekkmerke fra hullet og ned til "navle-sentrum", og fra hullet og ca 1 1/2 cm oppover magen. Litt svie og kløen i forbindelse med dette, så kan være det du opplever nå også. Rens for sikkerhets skyld. Det er mitt råd. Når det gjelder hun som mistet barnet sitt: Ja, det hender at kroppen støter bort fremmedlegmer, men jeg har aldri hørt om noe lignende..... Av det jeg har hørt, så er det slik at hvis kroppen først støter bort et fremmedlegme, så har kroppen vært slik hele tiden. At man er født med en kropp som ikke liker fremmedlegmer. De jeg kjenner som har opplevd dette har opplevd at kroppen støter percingen fra seg innen et par mnd etter at den er satt i. Mens jeg skriver husker jeg ikke om hun overfor sa noe om hvor lenge siden det var hun gravide hadde fått sin percing når dette hendte. Har vanskelig for å tro at tilfeller som ovenfor er vanlig, da hadde det nok vært hundset opp i media som bare det! Snakk med lege om det hvis du er bekymret, slik at du kan få roen igjen.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #21 Skrevet 21. oktober 2007 Videre på innlegg ovenfor: Jeg kan i samme slengen nevne at strekkmerket etter et års tid ble helt fint, og folk ser det ikke uten at jeg nevner det (selv om det er 1/2 cm bredt). Så tror ikke du skal bekymre deg for utseende på den om du også får et strekkmerke i den. Jeg var en stund redd for at hele greien skulle revne, for det gjorde ganske vondt i hullet en periode....! Men det gjorde det selvsagt ikke. Huden er et fantastisk legme! Det så ikke så fint ut første 6 mnd etterpå, siden huden var så utstrukket. Men huden trekte seg fint tilbake senere, og fortsatte å trekke seg sammen i over et år etterpå. Ble bare finere og finere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå