Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Noen som anbefaler dette setet? Hvordan passer det til barn som er store (lange) av vekst?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 jeg er veldig fornøyd med det. Står støtt som et fjell i baksetet. Min er 86cm nå, 15mnd, syns det passer bra (han sitter bakovervendt). Men du kan jo prøve det i butikken da:-)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Er så usikker på om jeg skal gå for combi'en eller bare gå for det som kun kan stå bakovervendt... Gutten min er bare 5 måneder gammel, men allerede over 70cm lang (66 på 3månederskontroll), så han vokser snart ut av babysetet...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 setet er ganske bratt i ryggen, så jeg ville prøvd det i bilen først! om setet heller veldig, så ville jeg prøvd et anna sete! jeg har dette setet selv, og i min bil står det helt perfekt:o) gutten min nærmer seg 90cm (er 18mnd) og sitter flott i det, og ser at han vil gjøre det en stund til:o) Hadde et anna bakovervendt sete først..men det klarte jeg bare ikke å få støtt.. dette derimot klarer jeg ikke å rikke av flekken enn så mye jeg prøver:o) jeg elsker dette setet jeg altså) (men som sagt..prøv det i bilen din først)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 hehe, min var 67 da han var 3mnd:-) De setene er helt like bortsett fra at combi'n da kan snus begge veier. Min skal sitte bakover så lenge som mulig, men da har man hvertfall mulighet for å snu forover (også visste jeg ikke om kid før jeg hadde kjøpt:-D). Eneste er at setet er litt bratt, så hvis han er liten (i alder) når han begynner med setet kan hodet falle litt frem når han sovner i bilen. Men det er visstnok pga sikkerheten det også, når de blir større er det ikke sikkert å "ligge" i setet.
mai mammaen til to Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 snuppa her har to slike seter... en i hver bil.. hun har brukt det siden hun var 8 mnd.. det har vært ganske bratt i den ene bilen vår hele tiden. men det blir alle setene.. det er fordi vi har sånne sportseter i bilen.. så skrår nedover liksom.. men heldigvis så har dette sete sånn at man kan legge det litt bakover liksom... i den andre bilen sitter hun ikke noe bratt i det heletatt..og der kan vi ligge sete enda mer bak om vi vil.. jeg anbefaler deg det virkelig. og du kan bruke det lenge vil jeg tro. så jeg vil gått for combie.. tror ikke de har et som kun går bakover..tror de kun har et som går fremover
Raffna Skrevet 21. oktober 2007 #7 Skrevet 21. oktober 2007 Vi begynte å bruke dette setet da han var 8 mnd, nå er han 20 mnd og vi skal ha det lenge ennå. Det står som de sier over her - fjellstøtt. Vi har venner som kjøpte bare det bakovervendte, og de angrer nå på at de ikke kjøpte kombi, for kid'en deres er blitt stor og kan sitte forovervendt. Setet passer fortsatt, men de må da kjøpe nytt, siden deres ikke kan snus. Izi Combi anbefales! :-)
lofotmamma Skrevet 21. oktober 2007 #8 Skrevet 21. oktober 2007 Har Besafe izi kid som bare kan står bakover, men skulle jeg valgt på nytt ville jeg tatt combi. Jens er 90 cm og nå når det er sesong med støvler og større sko blir det ganske trangt for føttene hans. Bortsett fra at det ikke kan snus er jeg svært fornøys med setet. Hadde først et maxi cosi mobi 2006 modell som jeg ikke var så fonøyd med.
gammel røy Skrevet 21. oktober 2007 #9 Skrevet 21. oktober 2007 Vi har det setet som ikke kan snus. Vi er kjempefornøyde- det står virkelig fjellstøtt. Grunnen til at setene ikke kan legges lengre tilbake har med sikkerhet å gjøre, lavere hellning ikke like trygt. Jeg bruker en nakkepute når hun sovner i bilen. Vi skal ha bakovervendt så lenge som mulig. Vi kjører mest korte turer så hun får bare sitte med bøyde ben når hun blir lengre- tar ikke skade av det. Hun kan uansett ikke forvente å bli veldig langbeint, stakkar. En venninne hadde et godt poeng ved å si at det kan være greit å velge et sete som ikke kan snus slik at man ikke friste stil å snu setet for tidlig. Er også billigere.
gammel røy Skrevet 21. oktober 2007 #10 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg gikk gjennom alle mulige tester etc. når vil valgte sete og valge setet etter det jeg syntes så ut til å være mest sikkert. Dersom du vil lese mer om be safe sine seter se web-siden http://www.hts.no/norsk/frameset_norsk.htm . Jeg ville valgt nyeste modell, de nyere modellene er vissnok litt enklere å feste enn den modellen jeg har (men jeg anbefaler at du tar deg god tid til å feste setet), Jeg synes be safe combi og setene i samme klasse fra be safe egner seg best dersom du kan la setet stå fast i en bil og ikke må drive å flytte på det.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #11 Skrevet 21. oktober 2007 Det jeg liker med setet er at ungen sitter så høyt at han lett kan se ut av vinduet. Stor forskjell fra det setet vi hadde tidligere, mye mer tolmodig i bilen.
mammaen til nissejenta:o) Skrevet 21. oktober 2007 #12 Skrevet 21. oktober 2007 har også denne stolen og er superfornøyd med den sitter som støpt i bilen,stolen kan justeres både frem og tilbake,opp og ned, vaskbart trekk.. eneste som er litt negativt som jeg kommer på er at den er vanskelig å montere i bilen bakovervendt.lettere å montere den forrovervendt da.
mammaen til nissejenta:o) Skrevet 21. oktober 2007 #13 Skrevet 21. oktober 2007 har også denne stolen og er superfornøyd med den sitter som støpt i bilen,stolen kan justeres både frem og tilbake,opp og ned, vaskbart trekk.. eneste som er litt negativt som jeg kommer på er at den er vanskelig å montere i bilen bakovervendt.lettere å montere den forrovervendt da.
Barba_mamma Skrevet 22. oktober 2007 #14 Skrevet 22. oktober 2007 Den står som støpt i vår bil, men det er lite plass til beina til vår 19 mnd gamle gutt og han er LITEN.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #15 Skrevet 22. oktober 2007 kommer sikkert litt an på bilen også. Min er 17mnd, og har god plass til bena. Og jeg har en lang gutt (86cm på 15mnd kontrollen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå