Gå til innhold

revning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, dette er mitt første svangerskap,og jeg har bare 4 og ei halv uke igjen til fødsel, jeg er ikke særlig stor av meg,og er redd for at jeg kommer til å revne noe sinnsykt. Jeg har kjøpt fødselsforberedende olje på helsekosten,og har begynt å bruke den, er det flere som er redd for å revne her, eller har født før somkan dele erfaringer med meg?

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men jeg får liksom ikke fødselen helt ut av hodet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

de fleste revner litt, de færreste mye.

Uansett du merker ikke at du revner egentlig.

Jeg revnet temmelig mye, merket det ikke, ikke engang syingen.

De sa det var alvorlig, men det må ha grodd helt fint igjen. For alt er helt bra. Selv sexen er egentlig blitt bedre etter fødselen.

Så ikke bekymre deg, dette er vi skapt til.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar,ja det er nok som du sier at alle revner litt, men jeg skal a overleve det..

Godt å høre at det gikk fint med deg..:)

Lykke til du og!

Skrevet

Det er ikke uvanlig å få smårifter, nei. Det er vel en 3-4% som får de store riftene, der man revner opp i ringmuskelen i endetarmsåpningen.

Jeg revnet selv hele veien, men kan ikke si jeg merket noe særlig til det. Hadde de ikke sagt det da ungen var ute hadde jeg ikke gjettet det selv ihvertfall :) Det kjipe med disse skadene er jo ettervirkningene da, noen får problemer (inkontinens) i etterkant. Men med meg gikk det helt topp, heldigvis.

Kan anbefale knipeøvelser! Uansett revning eller ikke er det en påkjenning for musklene i bekkenbunnen å føde, så det kan være greit å være litt trent. Lykke til uansett!!

Skrevet

jeg var veldig redd for å revne under fødselen forige gang og jeg må nok innrømme at jeg er redd denne gangen også hehe...

forige gang revna jeg ingenting:) jordmor sa at jeg hadde pusta ut ungen i steden for å presse ungen ut,det var derfor jeg ikke hadde revna...

så det får jeg prøve på denne gangen også hehe ( hvet ikke hvordan man puster ut ungen)

jeg fikk et lite sår som sved når jeg tisset den første dagen men så gikk det over...

håper jeg får det samme denne gangen også:)

lykke til til deg:)

detter er min erfaring vertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...