Gå til innhold

Kjøre til føden


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg og mannen min har kjøpt oss bil og greier for fødselspengene, men her om dagen klarte han selvfølgelig å miste lappen i radar. For 3 måneder, men jeg skal jo føde før det. Han sier han har lov å kjøre meg til føden sålenge han ringer politiet åsier ifra, for det er lov ved kriser. er det noen av dere som vet noe om dette, og åssen skal dere komme dere til sykehuset når dagen er der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ånei, så kjipt..

Jeg vet ikke noe om reglene på dette og hadde nok tatt en ekstra telefon til politiet.

Dere trenger ikke ny bot og lengre tid uten lappen.

Vurder taxi du, masse lykke til!

Jeg blir kjørt av min samboer, hadde aldri satt meg bak rattet selv.

Skrevet

Okey,takk for svar!:)

 

Ja, det er drit kjipt, men ikke for mere enn 3 måneder heldigvis!

Ja,har ikke tenkt på taxi faktisk, koste hva det koste vil!

 

Lykke til!:)

Skrevet

så kjedelig at han mista lappen da :(

men har han mista lappen så kan han ikke kjøre deg til føden!

da må dere heller ta en taxi eller få noen andre til å kjøre dere :)

jeg skal få min pappa til å kjøre oss på morran (skal ha planlagt ks)

 

kan ikke skjønne at din samboer kan si at han får lov til å kjøre deg til føden selv om han har mista lappen, tror ikke politiet hadde likt det...

og hvis han kjører uten lappen og blir tatt så mister han nok den ennå lengere enn 3 mnd ville jeg tro..!

 

Skrevet

Han har lov til å kjøre dersom dere er på et sted hvor ingen andre kan kjøre. Da regner de alle voksne med sertifikat, så med mindre dere bor i skogen og ikke passerer noen mennesker på veien kan han ikke kjøre. Kan dere ikke be en nabo eller noe sånt om å kjøre dere?

Skrevet

Han har mistet tillatelsen til å kjøre bil, altså han kan ikke kjøre deg til føden i følge loven. Bor dere langt fra sykehuset? Opp til dere om dere tar sjansen når det hele begynner. Dersom dere skulle være så uheldige å havne i kontroll på det aktuelle tidspunkt, vil han få bot og forlenget inndragelse av tillatelsen.

 

Skrevet

han har nok misforstått. Det som er lov er feks å bryte fartsgrensen, el kjøre i kollektivfelt hvis det er krise. Da skal man varsle politiet i etterkant. Har han mistet førerkortet for en tid kan han ikke kjøre.

 

Du kan vel ta taxi som en sa her. NAV skal refundere kostnaden ved å komme seg til føden (vet ikke om de refunderer alt), så ta vare på kvitteringen og krev pengene i ettertid.

Skrevet

tror ikke jag hade tort att min samboer skulle køra til føden, mistenker att han vill vara mer stressa en mig, her blir det nok taxi :)

Skrevet

hvorfor kjører han så uforsvarlig når dere er i den situasjonen dere er i? skal kjøre ganske mye over fartsgrensa for å få inndratt lappen. tankeløst, spør du meg...

Skrevet

Tror du kan få dekket taxi hos NAV. Man gjør det i andre sammenhenger når man selv ikke kan kjøre til sykehus eller annen behandling. Ring NAV å spør. Man betaler kun en liten egenandel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...