Gå til innhold

Er dattra mi godtroen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 5,5år å trur på alt som hender på film (ikke tegne filmer) å er like skjokka hvergang når Pippi løfter hesten sin eller når gråtass kjører av sted alene..

Har lagt merke til at de fleste av vennene hennes ikke trur på sånt lenger, de skjønner at det bare er film..

Men det gjør ikke jenta mi i det hele tatt, selv om vennenne sir "kapteinsabeltann har bare kledd seg ut" så blir ho bare så irritert får ho har jo sett han ho på sikkelig..

I kveld har vi sett på gråtass å jeg spurte "hvordan kan den traktorn kjøre alene da?" å fikk til svar "den har øyner.."

Jeg har ikke sagt noe til ho, men bør jeg det? Ho vil jo skjønne det før eller siden;)

Ho har igrun ikke sett så mye på tv/film så det er enda "nytt" for ho.

Hvordan er det med ungene deres skjønner de at ikke alt på film er sant? Å når skjønte de det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og dette er samme "dattra" som du lar se Home& Away f.eks, når hun ikke klarer å skille mellom fantasi og virkelighet?

Skrevet

Herregud ho ser 2 min av en episode så lenge har ho ro i rumpa til å se noe ho ikke skjønner seg på! Er det noe på home and away jeg ikke vil ho skal se så skrur jeg av.

Skrevet

Hvorfor kan ikke hun få lov til å tro på Gråtass og Kaptein Sabeltann, da? eller har du også tenkt å "avsløre" julenissen også? Det er ikke snakk om at hun er godtroende, hun har god fantasi og koser seg med det! Så jeg synes du skal la henne få lov! :-)

Skrevet

Jeg har ikke sagt at jeg har tenkt å avsløre noen ting jeg.. ;) Som jeg skrev, jeg har aldri sagt det i mot.

Tenkte bare jeg måtte høre hva som er "normalt", men jeg har ikke tenk å ta fra henne den gleden med å bruke og ha fantasien sin..

Skrevet

Synes det er fint at jenta di har fantasi jeg.

La henne kose seg med de filmene hun liker og fantasere om.

Hun finner tidsnok ut at det ikke er slik som det er på film :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...