Gå til innhold

Vondt i hofta, bekkenløsning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.

I dag har jeg vært kjempeflink, har vaska ned heele leilighet, pluss at jeg har sykla til butikken.I kveld skulle jeg sette meg ned i sofaen og jeg fikk så j***** vondt i hofta, den kjentes ut som om den hoppa ut av ledd eller noe. Det var bare sinnsykt vondt.. Er det noen som har opplevd noe lignende eller vet noe om det? Det har nok noe med at jeg har gjort så mye i dag og.. Er helt støl eller sånn når jeg går og..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hvor langt på vei du er men om du mener sånne "sting" som kommer fra under hoftekammen og gjør det vanskelig å støtte seg på det beinet?

Jeg har iallefall fått sånne i begge mine svangerskap fra ca uke 35. Første gang så ignorerte jeg dette, og kjørte på i høyt tempo. Noe som bare gjorde ting værre og jeg endte hos kiropraktot. Denne gangen har jeg dempet tempoet med en gang jeg kjenner dette, og forsøker å holde det i sjakk. Svømming, varme bad og strekking hjelper noe. Har også noen "sting" som har kommet nå de siste dagene, men det tror jeg kommer av at hodet ligger så langt nede at nerver blir satt i spenn.

Skrevet

mulig du har fått deg en liten bekkenlåsning...kjenn etter noen dager, blir det ikke bedre ville jeg tatt turen til kiropraktor og fått det knekt opp..:)

Skrevet

Ja, det sånn somdu forklarer at det er vanskelig og vondt å støtte seg opp på beinet, bege beina mine gentlig..

Jeg er i uke 36 nå,så da er jeg like langt på vei som du var i dine 2 svangerskap. Regner med at dette er bekkenløsning da.. Tusen takk for svar, og jeg tror nok jeg skal ta det rolig, for jeg har kjørt på i hele dag.. Ønsker ikke å måtte være så uheldig som deg å havne hos en kiropraktor.

Takk for svar fra deg, og lykke til med resten av svangetskapet og ikke minst fødsel!:)

Skrevet

Okey, så det er mulig å få "knekt det opp"?

For det er lite behagelig å gå sånn.

Er det noen som vet om det koster mye å gjøre det?

Skrevet

Kiropraktor hjalp, men da var det jo nesten betent! Kostet kr 280,- pr gang (rekvisisjon gir en litt lavere pris men ikke mye forskjell), men har det ikke gått helt i vranglås så slapp av og ta deg evt en tur til svømmehallen, og forsøk å tøye ut i vannet. Det hjelper meg.

Det er ganske pyton å gå slik, og krykker er ikke særlig fristende. Dessuten trenger vi jo alle krefter og en fungerende kropp til fødselen. Kiroprakteren sa foresten at det var det økte vekten og en mulig feilstilling i bekkenet som hadde skylden, og jeg gikk til han en siste gang etter fødselen for stabilisering av bekkenet.

Skrevet

Okey, da skal jeg vente å se åssen det går,men jeg skal iallefall ta det med ro! Og jeg har gått opp en del kilo for å si det sånn og, så det er nok litt med på å gjøre det sånn tenker jeg! Krykkerer ikke fristende nei:)

Skrevet

Ja, graviditet er ikke akkurat like glamorøst og romantisk som det iblandt fremstilles i en del gravideblader. Gleder meg til at ungen er uta, barseltiden er over, ungen sover mesteparten av natten og jeg kan begynne å føle meg som meg selv igjen :-)

Skrevet

Ja, hehe, vi jenter er sterke! Gleder meg til ungen er ute jeg og,og nattesøvnen er litt bedre! :)

Skrevet

jeg går hos kiropraktor for ryggen min som låste seg for 1mnd siden

og første besøket kostet 650,- !

og etter det så betaler jeg 290,- pr gang men det kan nok variere fra sted til sted..

jeg har også vondt i hofta til tider og jeg har ramlet 2 ganger pga venstre hofte har gjort så vondt at beinet sviktet under meg :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...