1nordland Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Har i det siste begynt å våkne om natta av leggkramper.Veldig ubehagelig! Noen andre som har det og? Har hørt både at det kan være kalsium, magnesium eller b-vitamin mangel. Skal jeg ta det både kalsium, magnesium og b-vitamin som tilskudd? Eller må man til jordmor for å få påvist hva man mangler? Noen med erfaring?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg hadde også en periode med mye leggkramper på natta. Etter noen runder begynte jeg å ta multivitamin, pluss tok i bruk noen yogaøvelser for å få opp blodsirkulasjonen i beina. Har ikke hatt kramper på en god stund nå - er i uke 35. En av øvelsene går ut på å ligge med beina rett opp i været, opp mot en vegg (med rompa inntil veggen, hvis du skjønner). Ligger gjerne sånn flere minutter, etterpå kjennes beina lette og fine. Er også fint å bevege fotbladene frem og tilbake (vekselvis tærne mot leggen, og deretter strekke fotbladet ut, fra leggen), kalles "venepumpen" så vidt jeg kan huske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå