kajak&Daniel Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 skriver en skoleoppgave og bruker en svensk artikkel som en av kildene, men det er jo ikke så enkelt å skjønne alt!! Hva betyr värderingar? Noen som vet?
Frk. Vable Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 I hvilken sammenheng? Har du hele setningen?
kajak&Daniel Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2007 Det var en lang setning.... .........detta innebär att innvandrarna överger sin lokala kultur och tar efter det nya landets seder och traditioner tilsammans med de VÄRDERINGAR och normer som gäller för majoriteten.
Frk. Vable Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Fant denne linken på nettet, men ikke ordet ditt... da vet ikke jeg. Jeg tenkte kanskje det betyr "verdier"??? http://www.nordskol.org/ordbog/
Frk. Vable Skrevet 20. oktober 2007 #6 Skrevet 20. oktober 2007 Joh, tror ikke det var så mye til hjelp, da jeg er langt fra svensk... men men... Kanskje ordlisten kan hjelpe på andre ord?
HokusPokus Skrevet 20. oktober 2007 #7 Skrevet 20. oktober 2007 det betyder vurderinger. er det ikke det det heter på norsk..
grå :) Skrevet 20. oktober 2007 #8 Skrevet 20. oktober 2007 det er verdier. til og med sjekka med svensken min:)
grå :) Skrevet 20. oktober 2007 #9 Skrevet 20. oktober 2007 ..detta innebär att innvandrarna överger sin lokala kultur och tar efter det nya landets seder och traditioner tilsammans med de VÄRDERINGAR och normer som gäller för majoriteten. dette betyr/innebærer at innvandrerne overgir sin lokale kultur og tar etter det nye landets skikker og tradisjoner sammen med de verdier og normer som gjelder for majoriteten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå