Libido- Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Lillegutt på 16 mnd har hatt øyebetennelse for noen dager siden. I går hadde han høy feber, men i dag har han hatt normal temp. Han har siklet noe _enormt_ de siste 2-3 dagene. Aldri siklet så mye før. Jeg må bytte smekke hver time, og kan kun bruke de med plast på baksiden. Han har også vond ånde, noe han ikke har hatt før. I går og i dag har han hatt utslett fra magen og ned til bena, ser ut som varmeutslett. Men de forsvant ikke med feberen. I kveld har vi prøvd å lyst litt inni munnen, da så jeg kvise lignende utslett i ganen på han. 4-5 stykker. Vet ikke om noe av dette kan ha sammenheng med hverandre? Han er i fin form på dagen, men utrolig sutrete og urolig om natta. Skal ringe lege på mandag. men begynner å bli sliten av alt nu, så jeg vurderer å plage legevakta i morgen. Tankene er inne på halsbetennelse pga lukta. Noen med erfaring?
3b@rnsmor-30* Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 dårlig ånde er vel et tegn på halsbetennelse el.l....???
1stor1liten =) Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 ei venninne av meg jobber i bhg. og der går det munn og klov syke (om det heter det hos mennesker også) hvertfall blemmer i munn , vondt og utslett.
Honningmelon Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Hehe, det heter vel munn-hånd og fot syke:-)
Gjest -<<- Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Streptokokkhalsbetennelse gir dårlig ånde og "utslett" (hvitt belegg oftest) bak i halsen, men det er sjelden at feberen blir helt borte ved denne.
Libido- Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2007 hmm ok. Bør jeg ringe legevakta i morgen, eller skal jeg bare vente til mandag?
Spanskeflua Skrevet 20. oktober 2007 #7 Skrevet 20. oktober 2007 For meg høres det ut som skarlagensfeber han har fått. Du kan si det er en halsebetennelse som utvikler seg til det. Et typisk tegn på skarlagenfeber er tunga, den kalles jordbærtunge eller bringebærtunge pga hvordan den ser ut. En av mine sønner har hatt det to ganger, og den andre har hatt det en gang. Dette er ikke egentlig farlig ubehandlet,men du bør ringe legevakten i morgen for nyrene kan i værste fall bli skadet hvis dette ikke blir behandlet. Søk opp dette på internett, og prøv å finne bilder av en slik tunge, og sammenlign med din sønn sin. For meg høres dette absolutt typisk ut. Ang øyebetenneløsen, så sa min lege at øyebetennelse kan ha sammenheng med halsebetennelse(lillemann hadde øyebetennelse som ikke gikk over etter flere ukers behandling), så med antibiotika forsvant begge deler kjempefort=)
Spanskeflua Skrevet 20. oktober 2007 #8 Skrevet 20. oktober 2007 Glemte selvfølgelig å si at utslettet også er typisk ved skarlagensfeber, og det starter ofte på mage og lår.
Libido- Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. oktober 2007 Takk =) Da har jeg rådført meg med legevakta. Det var sikkert skarlagensfeber og halsbetennelse. Vi skulle bare se det an og kontakte fastlegen på mandag og tilstanden var den samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå